program na testovani vykonu databaze

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na atlas.cz
Neděle Červen 24 13:49:23 CEST 2001

>Dobry den,
>mohl by mi nekdo poradit/doporucit, kde bych sehnal nejaky "objektivni"
>program na testovani vykonu ruznych databazi pres odbc (muze byt i pod
>windows).
>Memu oponentovi bakalarske prace se nezda objektivni SQLbench od MYSQL.
>DIKY predem za kazdou radu.
> S pozdravem HANZ

Já bych řekl takto, ve výkonu databází existují nějaké předpojaté
"předpoklady", a pokud se výrazně lišíte, jste považován za neobjektivní.
Hlavně se nedoporučuje v rámci toho, abyste byl považován za seriózní
soupeřit s výkonem Oracle.

Pravda je taková, že každá databáze je optimalizovaná na určité operace.
Např. MySQL je velice rychlá v některých formách čtení, kde místy dokáže
překonat i velice renomované databáze. MySQL získává rychlost nepoužíváním
všeho, co zpomaluje, to jest nepodporou transakcí, atd., takže v některých
případech jsou výsledky téměř neuvěřitelné (právě srovnatelné, a někdy i
překonané rychlosti vzhledem k Oracle na srovnatelném hw působí neseriózně,
a firma TCX {TCX = výrobce MySQL} měla s Oracle nejeden problém).

Jakmile zavedete transakce, jako třeba do PostgreSQL, automaticky se vám
sníží rychlost některých operací, ale db je třeba použitejnější v
náročnějších nasazeních. V zásadě řečeno, čím blbější db, tím rychlejší
čtení dat v jednoduchých dotazech můžete získat.

S pozdravem

    Miloslav Ponkrác