jak vyuzit zvukovou kartu pro prenos dat

Krata krata.most na post.cz
Pondělí Červen 25 11:45:21 CEST 2001

Marek Blasko <blasko na vuje.sk> píše v diskusním
příspěvku:3B36F323.46E71F81 na vuje.sk...

> to sa mylis z LPT ten je do 1.5 alebo do 3m a seriak ma strop nejakych
> 10-15m
Pravda, spletl jsem si RS232 s LPT - omlouvám se za to.

> To odkial mas taku blbost?
Již tady bylo řečeno, že čím je delší kabel, tím vzniká vyšší kapacita.
Kapacita se ve vyšších frekvencích chová jako zkrat. To znamená nižší
rychlost. Dále: pokud zapnu PC, dojde k napěťovému skoku 0->cca 15V,
který na takové delce dokáže dát RSku pěkně zabrat. A nehlede na to,
zkuste si dát tento průběh na osciloskop a uvidíte, co se Vám z obd. průběhu
stalo ...

Abych nebyl uplně OT: Zvukovou kartu bych nepoužíval. Lepší je vzít A/D,
D/A převodník, připojit ho LPT a po něm to posílat. Zde je pak celkem
jednoduché připojování dalších stanic apod.

Přesto se kloním k názoru, že pro přenos dat je nejvhodnější použít síťovou
kartu a nebo jiné specializované zařízení. Nedavno jsem měl tu čest s
vysílačkou, která se připojovala právě k RS 232.  To je myslím si
to nejvhodnější zařízení pro přenos dat. Stačí modem nebo jiný jednoduchý
AD/DA převodník a duplexní vysílačku.

S pozdravem Krata