preklad jadra na RH7.1cz (chyba v loop.c?)

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Červen 25 15:47:43 CEST 2001

Milan Kerslager schrieb in Nachricht ...

>Vrele nedoporucuji odchazet od jader, ktere Vam pripravil prislusny
>distributor.

A mily pouzivatel, vyber si :-)))

Pravdu povediac, nevidim prilis rad, ze distribucia robi desiatky
patchov standardneho jadra - potom v pripade problemu ani diva
svina nevie, kde je vlastne pes zakopany (pripadne naopak,
clovek ma problem a vsetci mu tvrdia, ze im to na jadre 2.4.x
chodi - ze 2.4.x ma ale desat -ac patchov uz nepovedia).

Na druhej strane chapem, ze sa neda zobrat aktualne jadro
a strcit do distribucie - je to zakladny komponent a pre fork
jeden-dva mesiace pred ocakavanym vypustenim a jeho
stabilizaciu su skutocne velmi dobre dovody.

S cim ale velmi nesuhlasim je pridavanie patchov, ktore nie su
bugfixami. Potom clovek (hoci aj nevedomky) zacne nieco z toho
pouzivat a ked si neskor chce prelozit vlastne jadro, tak narazi.
Jadro by IMHO nemalo byt miestom na profilaciu jednotlivych
distribucii.

>Zejmena nedoporucuji kompilaci vlastniho jadra tem, kteri se sami
>nedokazou dostat pres vyse uvedene problemy

To je este dost jemne povedane. Moj nazor je ten, ze pokial
standardne jadro funguje, odporucam kompilaciu vlastneho
iba tomu, kto cita aspon ten Kernel Traffic a kto vie, co sa
nachadza v /usr/src/linux/Documentation :-)

Neprijemne je zial to, ze jadra z distribucii maju obcas zasadne
problemy, ktore sa medzicasom vyriesili alebo su v stadiu
riesenia. Prikladom moze byt IrDA (v 2.4.0 urcite nefunkcna,
chodit zacala niekde v 2.4.2 alebo .3, presne neviem) alebo
USB, ktore je na SMP strojoch stale v podstate nepouzitelne.

Zdravi
--
                                                    Stano