preklad jadra na RH7.1cz (chyba v loop.c?)

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Úterý Červen 26 13:22:04 CEST 2001

"Milan Kerslager" <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> píše v diskusním
příspěvku
news:Pine.LNX.4.33.0106261243180.22953-100000 na pluto.spsselib.hiedu.cz...
> On Tue, 26 Jun 2001, Zdenek Drlik wrote:
>
> S 99% pravdepodobnosti to bylo tim, ze jste originalni jadro rozbalil a
> nic v nem nebylo (Linux udelal make mrproper za Vas). Kdybyste si precetl
> README (od Linuse), vedel byste, ze to mate pouzit. Krom toho v 6.2 bylo
> urcite SMP jadro, takze prelozit to urcite slo (to by si to u RH pri
> sestavovani distribuce neprelozili a snadno by na to prisli). Zavada je (s
> nejvyssi pravdepodobnosti) na Vasi strane a o tom vsem tady v podstate
> byla cela ta debata (a nebo je oprava trivialni a ten, kdo se o kompilaci
> [...]
No opravdu se nechci hadat, ale muj postup byl takovyto:
1. instalace RH6.2 na novy pocitac
2. rpm -i kernel-source* (verze z distribuce, nepamatuji se uz bohuzel na
cislo)
3. cd /usr/src/linux
4. make mrproper
5. make menuconfig
6. make dep; make clean; make bzImage; make modules;

A uz to vesele padalo "na usta" - ovsem jen s nekterymi zapnutymi volbami,
nanestesti zrovna s temi, ktere jsem potreboval zprovoznit (software RAID,
ktery tehdy RH backortoval z 2.3 jader na 2.2 + SMP), s jinymi volbami to
prelozit slo. Muzete mi rici, co jsem delal v uvedenem postupu spatne? Pokud
jsem se stejnymi volbami a stejnym postupem prekladal standardni jadro, vse
OK, takze usuzuji ze chyba bude v jadre od RH, nebo se opet mylim?

> Nechci se Vas dotnout, jen se snazim jednoznacne vyjadrit fakt, ze
> kompilace jadra neni takova legrace, jak to na prvni pohled vypada a v
> *zadnem* pripade bysme ji zde nemeli nikomu doporucovat jako "lepsi
> reseni", protoze clovek ridici se touto radou ma temer na 100% velmi male
> zkusenosti a takovato rada zpusobi pravdepodobne jeste dalsi sadu
> problemu. Lepsi reseni je vysvetlit, kde dela dotycny chybu (tj. nabizene
> reseni zjednodusi problem a ne ze ho jeste zesloziti).
Take se Vas nechci dotknout, s timto samozrejme nelze nez souhlasit, ale
prece jen si myslim, ze standardni jadra jsou daleko lepe otestovana nez
ruzna patchovana jadra od jednotlivych distributoru, ale zalezi na osobnich
zkusenostech.
S podravem

Zdenek D.

P.S.: Pripadne dalsi "vysvetlovani" bych presunul na osobni mail, abychom
zbytecne nezatezovali konferenci.