lilo a presun hdb -> hda

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Červen 27 10:56:03 CEST 2001

> Nevim 100% jak linux prirazuje jmena diskum v /dev, ale IMHO je to podle
BIOSu
> takze jakmile udelate z disku co mate ted slave Masterea tak se z nej
stane i
> hda :)

To je pravda, ale je potreba o tom presvedcit lilo. Doporucuju precist man
lilo a man lilo.conf a soustredit se na paramatr "bios". Nepamatuju si to
presne, ale jednou jsem mel pripojeny disk (jako slave - byl tedy hdb), na
ktery jsem pretahoval system a taky lilo. Parametrem "boot=/dev/hdb"
(konzultujte s man, nepamatuju se presne) lilo donutite ulozit se do mbr na
slave disku, ale to samo o sobe nestaci. Pokud byste takovy disk potom
switchnul na master a bootoval z nej, tak nenabootujete (me to sypalo po
obrazovce texty "LILO"). Dulezite je lilo do mbr disku, ktery mate
momentalne slave ulozit (pozor, ted prijdou z odborneho hlediska zrudnosti,
protoze nevim, jak to nejlip popsat) tak, jako by to byl z hlediska biosu
prvni disk (na to je prave ten parametr "bios"). Nastavi se (tusim - viz.
man) na 0x80 pro prvni disk a 0x81 pro druhy.

S pozdravem Zdenek Bohm