lilo a presun hdb -> hda

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Středa Červen 27 19:39:35 CEST 2001

Zdenik Böhm wrote:
> je

> udelam
> BIOSu
> stane i
>
> To je pravda, ale je potreba o tom presvedcit lilo. Doporucuju precist man
> lilo a man lilo.conf a soustredit se na paramatr "bios". Nepamatuju si to
> presne, ale jednou jsem mel pripojeny disk (jako slave - byl tedy hdb), na
> ktery jsem pretahoval system a taky lilo. Parametrem "boot=/dev/hdb"
> (konzultujte s man, nepamatuju se presne) lilo donutite ulozit se do mbr na
> [...]

ja bych videl problem spis v tom, ze dotycny clovek chce prichystat hdb
tak, aby z neho po prehozeni na hda slo nabootovat - cili dostat na nej
bootloader atd. ve stavu, v jakem je to treba pri bootu z hda. ja bych
doporucoval nasledujici (kdyz jde o lilo):

- na hdb pripravit plne funkcni system (vcetne jadra (!root fs na hda!)
  apod.)
- nabootovat z necoho jadro s root filesystemem na hdb
  (napr. pri bootu ze
"stareho" hda zadat jadru parametr root=...)
- do /etc/lilo.conf dat "boot=/dev/hdb", ale jinak psat vsechny
  filesystemy jako na hda
- spustit lilo - ted by melo vytvorit mapy podle aktualniho filesystemu
  na hdb a nahrat se tam i do mbr
- prohodit disky
- oddychnout se, relaxovat, uvolnit se, zklidnit se...
- nabootovat
- kdyz to pojede tak do /etc/lilo.conf napsat "boot=/dev/hda" a spustit
  lilo at je to koser

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: I AM NOT LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR
HARDWARE DAMAGE, SYSTEM MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU