lilo a presun hdb -> hda

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Čtvrtek Červen 28 09:55:25 CEST 2001

> ja bych videl problem spis v tom, ze dotycny clovek chce prichystat hdb
> tak, aby z neho po prehozeni na hda slo nabootovat - cili dostat na nej
> bootloader atd. ve stavu, v jakem je to treba pri bootu z hda. ja bych
> doporucoval nasledujici (kdyz jde o lilo):

Vsak presne tohle jsem popisoval...

> - na hdb pripravit plne funkcni system (vcetne jadra (!root fs na hda!)
>   apod.)

Souhlas, jen bych doplnil, ze se to dela pomoci rdev

> - nabootovat z necoho jadro s root filesystemem na hdb
>   (napr. pri bootu ze
> "stareho" hda zadat jadru parametr root=...)

Zbytecnost. Na to abych dostal lilo na hdb, nepotrebuju na nej nabootovat.
Jen je treba pouzit volbu bios, aby az z hdb bude hda lilo bootovalo koser.

> - do /etc/lilo.conf dat "boot=/dev/hdb", ale jinak psat vsechny
>   filesystemy jako na hda

Souhlas. Jenom pridejte bios=0x80 (pozor, kouknete do man, jak je to presne,
uz si to nepamatuju)

> - spustit lilo - ted by melo vytvorit mapy podle aktualniho filesystemu
>   na hdb a nahrat se tam i do mbr

Souhlas.

> - prohodit disky
> - oddychnout se, relaxovat, uvolnit se, zklidnit se...
> - nabootovat
> - kdyz to pojede tak do /etc/lilo.conf napsat "boot=/dev/hda" a spustit
>   lilo at je to koser

Souhlas.

Eh koukam, ze se na to divame naprosto stejne, jen ja vynechavam boot na hdb
(mimo jine proto, ze kdyz jsem tento postup delal, jsem mel stary lilo,
ktery nemelo lba32 a tudiz nechtelo na ten hdb bootnout, takze jsem musel
najit jine reseni) misto toho korektne ulozim lilo na hdb pri nabootovanem
hda.

S pozdravem Zdenek Bohm