Promise FastTrack100 linux driver

Mira Tempír xtempir na informatics.muni.cz
Pátek Červen 29 17:53:23 CEST 2001

== 29/06/01 14:17  Bukovansky na atcomp.cz ==
| > Z ftp.promise.com se daji stahnout binarni verze modulu pouze
| > pro RH6.2 a 7.0 (tusim).
| > Pri trose snahy se to da narvat i do vlastniho jadra rady 2.2
| > (ja to kdysi delal pro 2.2.18).
|
| Jo, diky, vrhnu se na to... Ovsem nejdrive to tam musim nejak dostat...

No chce to trochu klikacskeho umeni :) a trpelivosti, je to
na http://support.promise.com/Linux/Default.htm

Prosatral jsem disk a nasel tento postup (autora uz nenajdu):
---------- cut ----------
Here is a short description on how to patch the 2.2 Kernel for booting
from the array. I did this after getting sick about waiting for a proper
driver from Promise. This works with all distributions, as far as I
know. It can be probably done with 2.4, too but I have not tried it.  I
assume a already running Linux and that you are familiar with Kernel
compilation and installation.

1. Backup your Kernel tree - just in case

2. get
ftp://ftp.promise.com/Controllers/IDE/FastTrak66/LinuxBETA/rel.tgz
and extract the tar-gzip
(if you compile this, you would get a nice module - but you can´t boot
with it, and we don´t want this)

3. copy fasttrak.h global.h fasttrak.c wrapper.c ftlog.c and ftlib.o
(Promise´s secrets ;-) to /usr/src/linux/drivers/scsi

4. edit fasttrak.h as follows:
insert at the end (just above #endif /* _fasttrak_h */)
this definitions:
extern int fasttrak_detect(Scsi_Host_Template *);
extern int fasttrak_queuecommand(Scsi_Cmnd *, void (*)(Scsi_Cmnd *));
extern int fasttrak_ioctl(Scsi_Device *device,int cmd,void *arg);

5. now backup hosts.c and edit it:
include just below the lines:

#ifdef CONFIG_SCSI_IMM
#include "imm.h"
#endif

this:

#include "global.h"
#include "fasttrak.h"

and just below:

#ifdef CONFIG_SCSI_IMM
    IMM,
#endif
#ifdef CONFIG_SCSI_DEBUG
    SCSI_DEBUG,
#endif

this line:

    FASTTRAK,

6. now edit the Makefile (for example after those SCSI-RAID Adaptern =P)

insert below:

ifeq ($(CONFIG_SCSI_MEGARAID),y)
L_OBJS += megaraid.o
else
  ifeq ($(CONFIG_SCSI_MEGARAID),m)
  M_OBJS += megaraid.o
  endif
endif

this:

L_OBJS += wrapper.o fasttrak.o ftlog.o ftlib.o

7. Now do a "make dep; make bzImage" and install your Kernel on the
target machine - don´t forget a lilo - reboot.
You could also use it with loadlin booting from DOS or put it on those
install boot disks instead of the default kernels - for example from
SuSE.

Now enjoy your new Kernel and check "cat /proc/scsi/fasttrak/0" on the
console.
I´m not really god in doing "diff´s" - maybe someone could post a
"*.patch"-file to make it a bit easier. It did not take much time to
figure out, hopefully the Promise team has finally the guts to supply a
proper "easy to use" driver.

Have fun,
Frank

---------- cut ----------

docela to i funguje (jak rikam, pro 2.2.x)

| > Ted nedavno jsem si vsiml experimentalni podpory v 2.4.5-acX,
| > uvidime jak to pujde dal. Pokud mate na to odvahu, dejte
| > pak vedet jak to vypada v praxi.
|
| Vyzkousim, ale pokud se mi to podari zkompilovat, tak doufam,
| ze to bude chodit...

Tohle je primo v kernelu, nic specialniho by to vyzadovat nemelo.

Vyvoj situace kolem techto karet uz nesleduju, docela me to prekvapilo,
kdyz se to tam znicehonic objevilo. Cetl jsem o tom driv, ze Promise
nijak nehodla uvolnit specifikaci ci neco podobneho.

| Jo, distribuuje... :o) A jsou bozi (i ta cena ;-P )

To je vec druha, verim ale, ze se to vyplati. Na rozdil od
promise fasttrack to je opravdovy raid, ne parodie.

FastTrak == Ultra - Fake-RAID
	(Andre Hedrick)

  Mira Tempír, student at fi.muni.cz
   <xtempir at informatics.muni.cz>