vyplati se swap na extra disku?

David Jez dave.jez na seznam.cz
Čtvrtek Březen 1 14:20:27 CET 2001

On Thu, Mar 01, 2001 at 11:43:19AM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:
> 	S timto opravdu velmi nesouhlasim PIO mode 3 na solo kanalu vs. UDMA33
> swap na tom samem disku mi jednoznacne vysel pro druhou variantu (prace
  S timto zase velice nesouhlasim ja :-)
puvodni dotaz znel 1 disk (pio4) x 2 disky (pio4/3) a ne 1 UDMA33 disk. To jen
na pripomenuti, protoze ono opravdu ani tak nezalezi na rychlostnim modu
(je krasne ze disk napr. jede pio4) kdyz disk s modem papirove pomaleji
se chova rychleji (toto se mi skutecne _stalo_ : western pio4 jel proste
o neco pomaleji nez muj maxtor 7135AV pio3). Takze se dostaneme do nasledujiciho
stavu (neznam disky na ktere znel dotaz, ale muze to byt podobne):

2 v podstate velke disky (pripominam ze mezi pio3 a 4 neni takovy rozdil jako
mezi pio3 UDMA33 (udma mode2)). Bud muzu dat swap na stejny disk na kterym je
root particie nebo zvlast. Skutecne plati co jsem cetl na netu (omlouvam se
zapomel jsem kde):
  swapuje se v momente, kdy pamet nestaci - nestaci v momente
kdy se neco nacita/zapisuje z disku - musi se swapovat - pri tom se ale nacita/
pise a dusledek je ten, ze disk by mel cist a swapovat zaraz a stane se z neho
vrtacka (znamy zvuk)
  Pokud tedy systemu pridam druhy disk, velice mu tim odlehcim. Pokud bude na
jine ksande (predpokladam, ze se nejedna o nejaky lepsi radic), muze tedy
system zaraz (teoreticky) swapovat a pracovat.

  Proto tedy rikam ze ano, je lepsi to rozdelit.

> V soucasne dobe je system o dost citelne rychlejsi na IBM DTLA 30 GB na
> UDMA33 a swapu na tom samem disku pri 256MiB SDRAM 100MHz. Pravda,
> pohral jsem si s hdparam dle toho, co jsem tu prezentoval minuly tyden.
  Tady souhlas. Taky me v soucasnosti jede system o poznani lepe (teda jel
nez jsem swap vyrazil) s 1 diskem Maxtor UDMA66 nez z 2 maxiky: UDMA66 x
pio3. Nicmene pripominam, ze puvodne se jednalo o rozdil 1 stupne a ne
rozdil pio x udma

Omlouvam se za OT obtezovani s hardwarem
Dave
  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz