XFree 4.0.2 + nvidia?

Michal Kaspar xkasm08 na vse.cz
Neděle Březen 4 20:44:33 CET 2001

On 4 Mar 2001, rad0 misovic wrote:

> No, zistujem, ze som bol privelky optimista :-) Samozrejme, ze som sa do
> HOWTO nepozrel poriadne. Mam totiz kartu RIVA 128 a ta ma byt podporovnana
> LEN xfree86 driverom nv_drv.o (to je modul do Xwin, alebo do jadra?) Takze,
> ak tomu spravne rozumiem, OpenGL mi bude chodit iba pod X-kami?

Tenhle modul je ovladac pro Xka. K tomu jeste musite do jadra nahrat modul
NVdriver, ktery tomuhle ovladaci zprostredkovava pristup k HW graficke
karty. Modul do jadra je v baliku NVIDIA_kernel, ten pro X v NVIDIA_GLX.
Rozumite spravne, OpenGL pude s timhle ovladacem jen pod X. Ten modul do
jadra jsem si kompiloval sam.

> Chcel by som sa teda spytat, akym sposobom mam rozumne vyrazit mesu zo
> systemu, ked na nej zavisi kopa balikov. Momentalne ju mam totiz iba
> rucne "preplacnutu" kniznicami od Nvidie.  A OpenGL akceleracia to zrejme
> nie je, ked mi xscreensaver hlasi
>
> Xlib: extension "NV-GLX" missing on display ":1.0"

Hmm. Ja ten GLX instaloval z rpm, takze se to Mesy zbavilo za me.
Zneskodnilo to /usr/lib/libGL.so.x.x a
/usr/X11R6/lib/modules/extensions/libGLcore.a a
/usr/X11R6/lib/modules/extensions/libglx.a.
Misto libglx.a si to nacpalo symlink na libglx.so.1.0.6.

> Predtym, este za cias Xfree86 ver. 3.3.6 mi openGL chodilo v pohode na
> aspon 16-bit.
>
> Alebo mam vyhodit kartu a kupit si novsiu :-) ?

Kartu nevyhazujte (jestli Vam jeste staci). Podle HOWTO je podporovana. K
tem HOWTO, to od NVidie asi mate, dalsi (na vectorlinux, je to rozchozeni
z baliku tgz, takze by to melo byt celkem univerzalni) je na
http://www.evil3d.net/articles/linux/howto/nvidia/vectorlinux18/ a ted sem
zjistil, ze na http://www.evil3d.net/articles/linux/howto/nvidia/ je to
pro mandrake, RH, suse, dragonlinux a bestlinux. Snad to pomuze

--
Michal Kaspar

VSE Praha