WINDOWS jsou lepsi nez nejakej LINUX

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Neděle Březen 4 22:52:28 CET 2001

On Sun, 4 Mar 2001, Karel Salavec wrote:

> Nebyl? A to je prave ta chyba :-))))
> Jinak by se dalo vsimnout fy Ortex - http://www.ortex.cz
> (Podotykam, ze s nimi nemam nic spolecneho a ten jejich system jsem ani nevidel
> - ale reference maji slusne :-)) )

Tak specialne u nich jsem se zastavil a snazil se z nich vytahnout, co oni
a Linux. Takze maly sumar:

Maji tu svoji aplikaci v Cobolu, takze staci mit kompilator na danou
platformu a da se to prelozit. Dodavatel kompilatoru oficialne podporuje
Linux, takze to taky pouzivaji. S tim clovekem, co jsem se bavil, coz
nebyl zadny technik ale konzultant pro ekonomicke veci tak rikal, ze
problemy nebyly ani s tiskem a ceskym prostredim. Prechod byl bez vetsich
problemu, na nic zavazneho nenarazili, vykon odpovida ocekavanim.
Jejich cenova politika je stejna pro vsechny platformy, nerikal nic o
zadnem rozdilu v cene za zavedeni. Kalkulovana cena se lisi prave pouze v
cene za OS, na kterou zakaznici docela slysi. V nejvetsi mire jiz
totiz maji nejaky Linux instalovany, at uz jako web ci jako mail nebo
sdileni souboru, takze ta volba je pro ne velmi vhodna, ocenovana je
predevsim stabilita, ze se to nemusi drzet pri zivote jako ta "Naprosta
Tragedie (TM)". Na Linux pry prechazeji jak stavajici zakaznici, tak i
novy. Podil zpracovanych projektu na Linuxu cini 80% nabidek.
Naposled pry prevedli zakaznika zpusobem tak, ze jeden den jeli na Novelu
a druhy den na Linuxu, pochopitelne to uzivatele malem ani nepostrehli.
Ze to je pouzitelny system je i duvod toho, ze si to zvolila firma, co
ma tu chameleonskou distribuci :)

Samozrejme vystave vevodil Kylix, coz jde sice trochu mimo me, protoze
je hodne programovani :) ale je to dalsi nezbytny krok, kdy se
programatorum dobre programuje, protoze se mohou uklikat do systosti...

Dalsi firmou ktera ma sve plany s Linuxem pomerne ujasnene, coz sice mam
zprostredkovane, ale neni duvod tomu neverit je Software602.

Takze je videt, ze se ledy pomerne slusne hnuly. Zadam tedy timto
vselijake "chytraky", aby neodsuzovali Linux pro podnikove pouziti bez
znalosti toho, co lze jiz realne provozovat.

To ze se nenabizeji aplikace podobneho druhu na kazdem rohu je zatim
nedostecnym marketingem, kdy se musi nejdrive vyresit problem slepice a
vejce, neboli toho, zda firma investuje do reklamy a propagace a bude
cekat na zakazniky nebo nejdrive sezene zakazniky a potom bude investovat.

R.V.