minidistribucia

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Pondělí Březen 5 13:04:20 CET 2001

Martin Mokry <martin.mokry na nr.ubp.sk> wrote:
 : Cafte all. Chcel by som sa spytat ci je realna sanca (ohladne miesta)
 : spravit 2-3 disketovu distribuciu linuxu (boot, root, doplnky) s nasledovnou
 : funkcnostou:
 :  - podpora asi 5 typov sietovych kariet

 no problem

 :  - mountovanie windoze sharov

 smbmount ma okolo 250 KB u mna... trochu vela ale islo by to
 (ak sa skompiluje bez zbytocnosti, a napriklad som si vsimol
 ze je linkovany voci ncruses - to by ma zaujimalo preco)

 :  - moznost prihlasit sa do Neandrtal Technology domeny (kvoli sharom)
 :  - nejaky filemanager (najlepsie Midnight Commander)

 500KB

 :  - vybrane sietove utilitky (ping, arpa, telnet, ssh, ...)

 no problem
 vid spominany busybox

 :  - check dosovskych particii
 :  - nejake vlastne softy (bude dost miesta na kniznice alebo treba linkovat
 : staticky ?)

 libc2 - zhruba 1MB, libc5 asi polovica
 staticke linkovanie neuveritelne natiahne velkost programov, podla mna
 sa to da vydrzat aj s libc2

 :  - slovenske fonty

 na konzolu? bez problemov

 :  - aby fungoval na roznych typoch procesorov (aj bugove pentidlo).

 staci kernel skompilovat pre generic i386

 :  - aby to cele fungovalo aj na kompe s 16 MB ram (neni uplne nevyhnutne)

zrejme bude treba to cele tahat do ramdisku, povedzme 8MB na ramdisk  (cramfs) a
8MB pracovna pamat. Mne sa zakladny filesystem podarilo vtlacit do 9MB aj
s xwindows a s aplikaciami typu mpg123, cize mohlo by to ist

 : A teraz zopar otazok:
 :  - Je toto cele mozne s kernelom 2.4.x ?

 to netusim, ja som pouzival 2.2, 2.4 vyzaduje vacsi swap ako 2.2, a celkovo
 zerie viac pamate, ale na druhej strane ma cramfs, ktory moze dost vyrazne
 pomoct (ale zase na tretej strane je mozne pouzit patche na kompresiu ext2 pre
 2.2, co by tiez vyrazne pomohlo)

 :  - Je mozne vyuzit celu neformatovanu kapacitu diskety (2 MB)?
 :  - da sa nejak urcovat pri boote velkost ramdisku ktory sa mountne ako / ?
 :  - aka by mala byt minimalna volna pamet (RAM - RAMDISK - KERNEL) pre system
 : a aplikacie ?

 2.2 kernel, libc2 celkom pekne funguje na 8MB RAM, ak je dost swapu
 2.0 kernel a libc5 funguje pekne aj ak nie je dost swapu :-)
 videl som 2.2 kernel a libc2 na pocitaci so 4MB RAM... islo to
 celkom v pohode ak si clovek dal pozor aby napr nepustil midnight
 commander viac nez dvakrat

 :  - da sa niekde zohnat zoznam minimalnych nutnych suborov pre beh systemu ?

vmlinuz :-) okrem kernelu vlastne nic netreba, ak sa mu podhodi vhodny
staticky linkovany shell (napr init=/bin/sash)

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |