Pomaly HDD IBM UltraATA100

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Pondělí Březen 5 21:54:11 CET 2001

On Mon, 5 Mar 2001, Pavel Ruzicka wrote:

> Mam problem s nekolika harddisky IBM 30GB, 45GB, 7200rpm, UltraATA100, ze
> jsou pod linuxem strasne pomale.
> Konkretne merenim hdparm -t /dev/hda ukazuje rychlost kolem 2,5MB/s.
> Chipset je Intel 815E, jadro 2.2.17, pricemz stejne se to chova na jinych
> dvou pocitacich s chipsetem Intel Triton 430.
> Nepomuze zapnout DMA.
>
> Muj disk Quantum s podobnymi parametry na chipsetu VIA KT133 686B dela
> 33.68 MB/sec.

Zkusil jsem svuj novy IBM 30GB na VIA KT133A a taky mi to haze kolem 2,5
MB/s. Subjektivne bych to sice nerekl, ale -T rika 110 MB/s, takze se neni
co divit, ze mi to tak neprijde.

Nemam (a ani jsem nezkousel) zapnute UDMA, mam jenom 32-bit transfer a
disk je na ide0 sam.

Podobny problem zde byl jiz driv, viz
http://www.linux.cz/lists/archive/linux/103708.html

S pozdravem,