Pomaly HDD IBM UltraATA100

Pavel Ruzicka pavouk na k332.feld.cvut.cz
Středa Březen 7 23:18:52 CET 2001

Ted jsem na ten stroj s chipsetem i815E zkusil dat jadro 2.4.2 a uz to
funguje. Jede to pres 30MB/s.

Ale stale zustava problem se starsimi pocitaci s chipsetem i430.
Mozna to souvisi s tim, ze BIOS disk NENAJDE.
Zkousel jsem upgrade biosu, ale bez uspechu. V linuxu disk chodi, ale porad
pomalu kolem tech 2.5MB/s.

> Zkusil jsem svuj novy IBM 30GB na VIA KT133A a taky mi to haze kolem 2,5
> MB/s. Subjektivne bych to sice nerekl, ale -T rika 110 MB/s, takze se neni
> co divit, ze mi to tak neprijde.

No na prvni pohled ten rychlostni rozdil nemusi byt velky. Projevi se to
hlavne pri narocnejsich diskovych oparacich...

> Nemam (a ani jsem nezkousel) zapnute UDMA, mam jenom 32-bit transfer a
> disk je na ide0 sam.

UDMA jsem zapnout samozrejme zkousel, ale 32bitovy rezim je na mem jinem
pocitaci paradoxne trosku pomalejsi nez 16 bitovy.
Domnivam se, ze je to tim, ze IDE je 16 bitove a 32 bitu se musi nejakym
zpusobem prokladat, ci neco ve stylu DDR. Ale mozna se mylim.

> Podobny problem zde byl jiz driv, viz
> http://www.linux.cz/lists/archive/linux/103708.html

Diky, ja hledal v archivu jiny subjekt: UDMA

Pavouk