FW: Prechod na Wolverine (USB mys, SCSI Tekram 395U, zvuk VIA, li mit 1024 cyl.)

Salač Pavel SALAC na fic.cz
Úterý Březen 6 08:11:06 CET 2001

No tak..... to mam vazne tak exoticky problem ze se s nim nikdo nesetkal a
nezna reseni? Nechci si od nikoho nic vynucovat, ale proc se koneckoncu
ucastnime tehle konferene ???

Pavel

-----Původní zpráva-----
Od: Salač Pavel
Odesláno: 5. března 2001 14:05
Komu: 'linux na linux.cz'
Předmět: Prechod na Wolverine (USB mys, SCSI Tekram 395U, zvuk VIA,
limit 1024 cyl.)

Pekny den,

rad bych vas pozadal, jestli nekdo z Vas nezna reseni na problemy, ktere se
objevily po instalaci RH Wolverine na cisty pevny disk:

1: (jiz vyreseno??, ale stejne bych rad znal Vas nazor) Po instalaci na
cisty pevny disk bez zavadece mi odmital instalator zapsat LILO kvuli limitu
1024, pricemz mi vesele doporucoval, abych ja (uzivatel) pri behu pridal do
lilo parametr lba32 - jenze jak - pri behu instalace? Nejsmutnejsi je, ze
jsem vytvoril pri instalaci na zacatku disku /BOOT 50 MB ext2 oblast, a na
zbytek 10 GB + swap 300 MB - cili vsechno bylo pod cyl. 1024. Nekolikrat
jsem instalaci opakoval v gr./textu, automaticke deleni, rucni, vzdy jsem
ale predtim vsechny vytvorene oblasti smazal. Nakonec jsem to vyresil
bootnutim pres recovery mod a rucni upravou lilo.conf. Stejne se mi to zda
trochu zvlastni, ze tohle nedela instalator a proc se to vubec deje?!?

2: Po instalaci, na kterou jsem musel strcit mys - Logitech Optical USB - do
PS/2 zasuvky - jinak mi nenastartoval instalator v grafice, jsem se tuhle
mys snazil rozchodit v USB. Prekladal jsem jadra ze zdrojaku jak 2.4.2, tak
i 2.4.0 abych vylocil vliv chyb v 2.4.2. Samozrejme jsem i upravil parametry
Xek a GPM na /dev/input/mice - pokazde mi ale pri zavedeni bud GPM (nebo Xek
kdyz jsem zakazal zavadeni GPM) vytuhla klavesnice - ledky na ni zacaly
hodne zbesile blikat a mys nechodila. V SuSE 7 jsem mys rozchodil v pohode
okamzite a funguje bez problemu. Mate nekdo nejaky napad?

3: V jadru 2.4.X chybi podpora pro - v jadre 2.2.16 standartne obsazeny -
SCSI adapter Tekram 395U PCI, pricemz se zadnym jinym ovladacem mi tenhle
adapter nefunguje (je v nem pouzity jiny cip, nez v 390U/UW). Se SuSE jsem
tenhle problem resil vytazenim ovladace tkr390x_trm z jadra 2.2.x a
prikompilaci k novemu jadru. S Wolverinem mi prekladac zahlasi hromadu
Warningu a jeden (ten posledni) Error 1 - lze tohle nejak obejit?

4: Zvukovka: on-board AC97 kodek v south bridge VIA686B, ktera ve Winblows a
SuSE s novejsi Alsou fungovala (ona fungovala i jako OSS modul, jenze
RealPlayer prehraval misto zvuku skripani) mi nejak odmita v tehle
distribuci chodit a to i jak OSS tak i jako Alsa. Pri pouziti Alsy mi aplay
hlasi nejake chyby vystupu, pokud pouziju ovladac jadra, tak mi ho setup
najde a pri prehravani samplu se ozve uzasny skripot a aplikace bresti ze
nemuzou najit mixer (zarizeni jsou vytvorena instalatorem korektne). Setkal
jste se stimhle nekdo?

Diky za trpelivost pri cteni tohohle slohu :-))

Pavel