WINDOWS jsou lepsi nez nejakej LINUX

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Březen 6 14:31:13 CET 2001

Dobry den,

Ing. Miloslav Ponkrác napsal(a):
> [...]
>
> Konekonců, kam se podívám, v jakémkoli oboru lidské činnosti vítězí snadnost
> pro obyčejného člověka. A to často i nad kvalitou. Berte to tak, 99,9% lidí
> nikdy nebude administrátorem a nebude číst RFC normy. A to i v Čechách, kde
> jsme vyjímeční kutilové. Máte na vybranou, jestli chcete systém pro
> administrátory pro 0,1% lidí, nebo pro všechny pro 100% lidí. A myslím je
> jasné, proč jsou Windows vepředu.
>
> Linux má jedinečnou příležitost, jak kvalitu obalit ovládáním pro cvičené
> opice a dosáhnout atraktivnosti. Stále to ještě není ono, i když je to skoro

Domnivam se, ze si tato veta protireci. Pokud chci neco nastavit
opravdu dokonale, tak se neobejdu bez dukladne znalosti te veci a
pak uz mi obvykle bude jedno, zda to naklikavem, nebo to pisu do
konfiguraku. Konfiguraky maji jeste dalsi vyhody: daji se velmi
dobre zalohovat, daji se tam psat komentare a jsou citelne :-)
(Na rozdil od registru, kde je sice spousta zajimavych hexa kodu,
ale bez popisu).

Nakonec: tohle uz se tady resilo mnohokrat: kazda rozumna firma
ma nejakeho systemaka, malokde si lidi instauji operacni system
sami. A vsechno lze outsourcovat (z ceho by zili dobri linuxaci)
:-)...

> Ne každý je jen pro gamesy. Ale pro Linux taky něco je. Spíše tam chybějí
> obyčejné aplikace typu účetnictví.

s tim souhlasim. Ale mam dojem, ze se tu objevil mail cloveka z
firmy, ktera dela ucetnictvi, s tim, ze by byl ochoten
spolupracovat pri tvorbe Linuxove verze... Vim, ze jsem se dival
na stranky te firmy a nabizi ucetnictvi zdarma, plati se
sluzby... Mohl by se mi pripadne ozvat s URL? :-)

> Za třetí, věčné problémy s připojením s modemem. Ne, že by byly obtížně
> řešitelné, ale jsou stále.

jestli myslite winmodemy, tak neco takovyho bych si nekoupil ani
k windowsum...

> To jsou mé pozorování problémů obyčejného uživatele, který většinou bez
> problémů ovládá Windows.

No, pripojeni k Internetu taky neni jen tak a IMHO vetsina
uzivatelu vyuzije pomoc nejakeho kamarada, co se vyzna... Jaky je
tu rozdil mezi Linuxem a Win? Ze kdyz toho tam naklikam vic, tak
to pobezi, i kdyz pomaleji, ale vadit mi to nebude?

Videl jsem jeden odstrasujici priklad: jeden uzivatel se snazil
tisknout na sitovou tiskarnu. Nejak mu to neslo (nemel pristupova
prava) a zrovna k nemu prisel odbornik na Windows. Ten vyhodnotil
situaci tak, ze ta tiskarna jede nejakym jinym protokolem. A tak
postupne pridaval dalsi a dalsi sitovy protokoly, az mu pocitac
prestal komunikovat se siti vubec (!!!IP protokol mel nastaveny
spravne!!!). A pak jsem se dostal k tomu pocitaci ja, abych to
opravil. Opravdu, kdo nevidel, neuveri...
A to ten dotycny odbornik pracoval jako spravce site :-(((.

Neni vsechno zlato, co se trpyti...

> S pozdravem
>
> Miloslav Ponkrác

Zdravi