ruska klavesnica

Úterý Březen 6 14:52:44 CET 2001

laco na unicom.sk (=?iso-8859-2?Q?Ladislav_Kaderj=E1k?=) writes:

> popisovane metody umoznuju menit medzi 2 klavesnicami (ak som to spravne
> pochopil), ja vsak potrebujem 3 (US,Sk,Ru) - je to mozne v X ? ( nie
> KDE,DNOME atd - vid predchadzjuce maily)

Ukolem xmodmap je premapovat klavesnici X-serveru. Teoreticky by melo
fungovat (xmm_xx je odpovidajici mapa):

$ xmodmap xmm_us  # prepne na US klavesnici
$ xmodmap xmm_sk  # prepne na Sk klavesnici
$ xmodmap xmm_ru  # prepne na Ru klavesnici

Ty prikazy muze vyvolat i kliknuti na ikone na plose. V praxi muze byt
problem s vselijakymi chybami ohledne mrtvych klaves, ... Je treba to
vyzkouset. Dokumentaci ohledne XKB jsem jeste necetl, ale
predpokladam, ze i pomoci toho se to da udelat.

Otazka spis je, jestli s tim chcete experimentovat, nebo jestli
hledate nekoho, kdo Vam to udela. V druhem pripade nema vyznam uvadet
odkazy na dokumentaci, ...

Udelat to urcite jde (minimalne pod XFree86-4.0.2), protoze napr. v
KDE 2.1 si mohu definovat nekolik klavesnic a mezi nimi prepinat.
"xev" mi vypisuje, jakou klavesu jsem stiskl. xev nepracuje na urovni
KDE, takze zadna magie ohledne specialnich knihoven KDE tam neni, je
to zalezitost X-serveru.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR