WINDOWS jsou lepsi nez nejakej LINUX

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Úterý Březen 6 17:42:44 CET 2001

Od: Jan Marek <jmarek na jcu.cz>

|Domnivam se, ze si tato veta protireci. Pokud chci neco nastavit
|opravdu dokonale, tak se neobejdu bez dukladne znalosti te veci a
|pak uz mi obvykle bude jedno, zda to naklikavem, nebo to pisu do
|konfiguraku. Konfiguraky maji jeste dalsi vyhody: daji se velmi
|dobre zalohovat, daji se tam psat komentare a jsou citelne :-)
|(Na rozdil od registru, kde je sice spousta zajimavych hexa kodu,
|ale bez popisu).

Myslím, že neprotiřečí. Uznávám výhody konfiguráků a všeho ostatního. Je mi
jedno, co si myslíte o registrech ve Windows, protože můj text není o tom,
jestli jsou Windows dobrá, nebo špatná, ale co chce obyčejný člověk.

Berte to tak, že nejlepší a nejschůdnější cesta, jak něco dostat mezi lidi
je taková, kdy první kontakt s něčím znamená okamžité používání, byť
nedokonale nastavené. Později, když už to chvíli používám, tak si klidně o
tom něco zjistím, naučím se to dokonaleji nastavovat. Ale některé produkty
pracují tak, že musíte sestudovat pár bichlí, a to ještě nevíte jestli to
chcete používat, a o čem to vlastně je.

A to je postup, který se u některých (nejen) linuxových aplikací
předpokládá. Zapomeňte na to, že to člověka nadchne. Tajemství komerčních
firem a úspěšných produktů je v opaku. Nejdříve používej a pak se
zdokonaluj. Zdůrazňuji, že se bavíme na rovině osobních a kancelářských
použití.

To, co kritizuji, nejsou konfigurační soubory ale přístup. Představte si, že
byste chtěl mluvit o čínské kultuře. Ale každý, kdo by se o ni chtěl
zajímat, by musel projít sedmiletým kursem čínštiny. Tento postup se bere u
Linuxu jako samozřejmost.

|Nakonec: tohle uz se tady resilo mnohokrat: kazda rozumna firma
|ma nejakeho systemaka, malokde si lidi instauji operacni system
|sami. A vsechno lze outsourcovat (z ceho by zili dobri linuxaci)
|:-)...

Nejde o firmy, jde o lidi. Většina počítačů, ať chcete nebo nechcete není v
síti (kromě internetu).

|jestli myslite winmodemy, tak neco takovyho bych si nekoupil ani
|k windowsum...

Myslím běžné externí modemy, které se nakonec pod Linuxem rozchodí. Ale ta
složitost oproti stejnému postupu u Windows, to je hrůza.

|No, pripojeni k Internetu taky neni jen tak a IMHO vetsina
|uzivatelu vyuzije pomoc nejakeho kamarada, co se vyzna... Jaky je
|tu rozdil mezi Linuxem a Win? Ze kdyz toho tam naklikam vic, tak
|to pobezi, i kdyz pomaleji, ale vadit mi to nebude?

Většina lidí, kterým nedělá problém nastavit připojení k internetu ve
Windows to dělá šílené problémy v Linuxu. Nic víc jsem nenapsal.

|Videl jsem jeden odstrasujici priklad: jeden uzivatel se snazil
|tisknout na sitovou tiskarnu. Nejak mu to neslo (nemel pristupova
|prava) a zrovna k nemu prisel odbornik na Windows. Ten vyhodnotil
|situaci tak, ze ta tiskarna jede nejakym jinym protokolem. A tak
|postupne pridaval dalsi a dalsi sitovy protokoly, az mu pocitac
|prestal komunikovat se siti vubec (!!!IP protokol mel nastaveny
|spravne!!!). A pak jsem se dostal k tomu pocitaci ja, abych to
|opravil. Opravdu, kdo nevidel, neuveri...
|A to ten dotycny odbornik pracoval jako spravce site :-(((.

Řekněme, že doma se bez nastavení síťové tiskárny obejdu.

|Neni vsechno zlato, co se trpyti...

Nechápu tuhle větu.