RERENI: Mandrake 7.2 + UltraDMA 33 = Error?

Jiri Mlika jmlika na volny.cz
Středa Březen 7 00:47:40 CET 2001

     Dobrý den

     Rád bych se s Vámi podělil o jednu zkušenost, Snad se bude někomu
hodit.

     Na počítač, kde provozuji RedHat 7.0 jsem si nainstaloval Mandrake
7.2. Počítač má chipset Intel BX (podporuje pouze UltraDMA 33). Disk je
Western Digital 7200 ot. 15 GB UltraDMA 100 (WDC WD150EB-32BHF0).
     Pod RedHatem (jádro 2.2.16) jsem měl pomocí "hdparmu" nastaveno
používání UltraDMA 33. Vše fungovalo OK.
     To samé jsem udělal u Mandraku (jádro 2.2.17) a dostal jsem akorát
chybové hlášky typu:

hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hda: dma_intr: error=0x84 { DriveStatusError BadCRC }

... a DMA se vypne.

      To samé se mi přihodilo před rokem u disku od IBM (UltraDMA 66).
Vedli jsme tady o tom diskuzi, snad si někdo vzpomene. Tenkrát mi pomohlo
přepnout disk do režimu UltraDMA 33 pomocí utility od výrobce. Nebudu Vás
napínat nyní to pomohlo také.
     Co z toho vyplývá: při kombinaci novějšího disku se starším řadičem je
dobré přepnout disk do režimu řadiče.
     Divné na tom je že pod RedHatem se problém neobjevil. K tomu mě
opravdu nenapadá vysvětlení. Byl bych moc rád, kdyby mi to někdo objasnil.
     A proč to sem píšu? Protože jsem o tomto problému na internetu nic
nenašel.

     S pozdravem
                              Jiří Mlíka

Jiří Mlíka      e-mail:   jmlika na volny.cz
                          jmlika na post.cz