beginer - diskless

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Středa Březen 7 09:38:41 CET 2001

Roman Slechta <roman na hmgroup.cz> wrote:
 :     Ahoj,

 : povedlo se mi rozchodit netboot, takze mi diskless natahne
 : kernel, ale to je tak vsechno. Kde jsou nejaka pismenka o tom

 ja obcas pouzivam diskless (boot z diskety)

 : jak kernel nastavit aby si pripojil nfs svazek? Napiste mi prosim
 : kdo to mate jiz hotove a jake jste s tim meli problemy.

 v networking options treba nastavit CONFIG_IP_PNP (a vybrat si bootp
 alebo rarp), a v filesystems CONFIG_NFS_FS a CONFIG_ROOT_NFS
 (musia byt priamo v jadre, nie ako moduly)

 a potom na lokalnej sieti treba rozbehat nejaky bootp alebo rarp server
 (da sa to aj bez toho, ale potom sa musia zapisat sietove parametre
 ako argumenty kernelu)

a kernelu povedat ze ma pouzivat nfs root, napriklad pomocou argumentov:
zImage root=/dev/nfs nfsroot=server:/rootfs ip=bootp
alebo pouzit rdev

odporucam si pozriet /usr/src/linux/Documentation/nfsroot.txt

 : Chtel bych na tom disklessu spustit pouze X server a programy
 : spoustet jinde. Take nevim co udela kdyz pouziju gdm a nekdo da
 : vypnout, jestli to vypne diskless nebo server.

 diskless

 : Jak se vypinaji disklessy
 : aby se neposkodily pripojene svazky?

 power off :-)
 kezde ide o diskless, a nfs server pracuje nad skutocnym filesystemom, tak sa
 nic nemoze stat (okrem toho ze sa posaha subor do ktoreho sa prave zapisuje, ale
 to sa da ocakavat, a obcas nejake to "stale nfs file handle")
 inac korektny sposob je
 umount -a; mount server:/rootfs / -o remount,ro; halt -i -f
 (aj ked samozrejme lepsie je pouzivat shutdown a nastavit si spravne
 runlevel 0)

 : A jak je to s pripojenim floppy.

normalne, ako keby to ani diskless nebol

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |