Linux, Kerberos a MS Certificate Services

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Středa Březen 7 20:10:14 CET 2001

Vaclav Dvorsky wrote:
> Aha, ja ale nastesti nepouzivam W2K, ale jen NT4.0; ty Kerberos neumi
> samy od sebe vubec, takze snad by to mohlo fungovat. Kdyz jsem se dival
> po dalsich zrojich informaci, zjistil jsem, ze se Kerberos pouziva treba
> na CVUT nebo na Karlove Univerzite. Tam se pouzivaji i Windows NT, takze
> treba nejake reseni existuje (?)

Asi to zacina byt mirne off.

Ano, je mozne pouzit libovolny Kerberos server pro autorizaci ve WinNT.
Existuje nekolik implementaci pro nahradu GINA.DLL (zajistujici
prihlaseni do Wiru) za verzi s podporou Kerberos. Bohuzel zadna neni
asi dostupna mimo USA. Honde techto implementaci je navic zacleneno
dohromady s AFS systemy. To je sice zajimave technologie, ale vase
financni oddeleni by z nej dlouho bolela hlava. :-)

Existuje Gina modul pouzivajici PAM moduly (PAM-GINA), je podpora
pro kdeco (AFS, NIS, Kerberos 4 a 5, NoWell Networ :-).
Pachal to nekdo na University of Michigen, maj tam k tomu par
slajdu: http://www.citi.umich.edu/u/honey/talks/pamgina/sld001.htm
http://www.citi.umich.edu/u/honey/talks/sso/sld001.htm
Dle zprav v nekolika konferecich je to volne dostupne, ale
nikde jsem to nenasel.
Setridene pohoromade informace jsou zde:
http://web.mit.edu/cartel/ntgina.html

Reseni pro NT nabizel treba Cygnus pod nazvem KerbNet:
http://www.redhat.com/about/presscenter/cygnus_1997/cygnus-kerbnet-970903.html
Buh vi co se s tim deje, ale par let stara verze je zde:
http://ftp.sun.ac.za/sites/ftp.replay.com/pub/replay/pub/mirror/ftp.cryptography.org/KerbNet/

Pokud chcete zkusit pouzit NIS misto Kerberosu, tak mrknete
na NIS-GINA, ale je to hoooodne stare (jako vse ostatni zde):
http://www.dcs.qmw.ac.uk/~williams/

Dalsim reseni je treba P-Sync, synchronizuje hesla mezi ruznymi
platformami:
http://www.m-tech.ab.ca/products/

	Majkl