Pomaly HDD IBM UltraATA100

Středa Březen 7 21:22:30 CET 2001

On Mon, 5 Mar 2001, Pavel Ruzicka wrote:

> Mam problem s nekolika harddisky IBM 30GB, 45GB, 7200rpm, UltraATA100, ze
> jsou pod linuxem strasne pomale.
> Konkretne merenim hdparm -t /dev/hda ukazuje rychlost kolem 2,5MB/s.

Podobny problem jsem mel, kdyz byl disk z hlediska setupu vypnuty. Linux
ho sice v pohode videl, ale radic nedostal nejake tajne instrukce, a tudiz
nefungovalo UDMA (a neslo ani explicitne zapnout hdparm'em). Jakmile jsem
disk v setupu "nahlasil", tak najednou UDMA fungovat zacalo. (Jo a take
nesmi clovek zapomenou pouzit spravny kabel...ten, co ma vic dratku, nez
obycjny IDE. :>)

Podobna vec se mi kupodivu pozdeji stala s nejakou sitovkou na
motherboardu. lspci ji normalne vypsalo, driver ji take detekoval, akorat
melo takove divne pozadavky na pamet a io (tpu port 0xfffffff0) a kdyz se
clovek pokusil ten interface nahodit, tak zjistil, ze MAC adresa je
ff:ff:ff:ff:ff:ff a ze ifconfig up nelze provest. Jakmile jsem tu sitovku
v setupu povolil, zase vsechno fungovalo, jak ma.

Ze by nejaka sebeobrana vyrobcu BIOSu? :)