WINDOWS jsou lepsi nez nejakej LINUX

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Březen 5 19:44:11 CET 2001

|No me z tehle diskuze plyne jen jedno. Byla to jen provokace, protoze autor
|se pod tihou argumentu nedokazal vyjadrit ani k jednomu nazoru. Proc jsou

Určitě to byla provokace.

|windowsy tak rozsirene je jen diky tomu, ze instalaci a zakladni nastaveni

|zvladne i cvicena opice a taky kvuli hram. Spousta lidi si rada hraje a je

Na druhé straně, to o té snadné instalaci bych bral jako obrovské plus
Windows.

Konekonců, kam se podívám, v jakémkoli oboru lidské činnosti vítězí snadnost
pro obyčejného člověka. A to často i nad kvalitou. Berte to tak, 99,9% lidí
nikdy nebude administrátorem a nebude číst RFC normy. A to i v Čechách, kde
jsme vyjímeční kutilové. Máte na vybranou, jestli chcete systém pro
administrátory pro 0,1% lidí, nebo pro všechny pro 100% lidí. A myslím je
jasné, proč jsou Windows vepředu.

Linux má jedinečnou příležitost, jak kvalitu obalit ovládáním pro cvičené
opice a dosáhnout atraktivnosti. Stále to ještě není ono, i když je to skoro
ono.

|skoda ze opravdu kvalitni hry se tvori jen pro windowsy. Az se najde par
|nadsencu a udelaji naprosto uchvacujici hru, tak si i gamesaci nainstaluji

Ne každý je jen pro gamesy. Ale pro Linux taky něco je. Spíše tam chybějí
obyčejné aplikace typu účetnictví.

|at uz sami nebo s pomoci nekoho linuxe. Je to holt komerce, je vsude ale
|musi se proti ni bojovat jejima zbranema. Zkousel jsem kdysi slackware, ted

Linux se rozšíří mezi lidi více, až na něm začnou vydělávat firmy, tedy až
se dostane do komerce. Co čekáte jiného?

|si hraju s redhatem a musim rict, ze uz se svou sndnosti ovladani blizi
|prave tem komercnim windowsum. Jen tak dal...

Ano, Linux udělal obrovské kroky dopředu. Ale otevřeně musím řící, že stále
ještě má co dohánět. Občas pozoruji nezkušené lidi s čím mají největší
problémy. Často se opakují tyto potíže:

Za prvé, Linux s X Windows většinou potřebuje silnější stroj, než Windowsy
na to samé, a zejména o dost větší porci paměti.

Za druhé, mnoho programů v X nepočítá s menším rozlišením, než 1024x768 a
jeho okýnko prostě menší nebude. Zvláště na malém monitoru a s horším zrakem
nic moc.

Za třetí, věčné problémy s připojením s modemem. Ne, že by byly obtížně
řešitelné, ale jsou stále.

To jsou mé pozorování problémů obyčejného uživatele, který většinou bez
problémů ovládá Windows.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác