Pomaly HDD IBM UltraATA100

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Středa Březen 7 23:54:41 CET 2001

On Wed, 7 Mar 2001, Pavel Ruzicka wrote:

> No na prvni pohled ten rychlostni rozdil nemusi byt velky. Projevi se to
> hlavne pri narocnejsich diskovych oparacich...

Zapnul jsem si DMA a treba pri startu X-ek je to trochu znat (mozna :-) ).
Pak jsem ho zase vypnul pote, co jsem si precetl, ze IDE interface
VT82C586 s tim muze mit problemy. Zkousel jsem i EXPERIMENTAL driver pro
ten interface, ale ten mi zase pro zmenu moji seriovou mys (teda jeji
kurzor) nepusti v textovem rezimu z horni poloviny obrazovky. V grafice to
funguje a na konzoli pomuze jenom restart gpm. To je od toho mini-driveru
(da-li se to tak nazvat) docela slusny vedlejsi efekt.

> UDMA jsem zapnout samozrejme zkousel, ale 32bitovy rezim je na mem jinem
> pocitaci paradoxne trosku pomalejsi nez 16 bitovy.

Ja mel kolem 3-4% zrychleni. Trochu nepresvedcive, ale kdyz uz jsem si to
zapnul, tak co...

> Diky, ja hledal v archivu jiny subjekt: UDMA

Jsem si na to nahodou vzpomnel, ze to tu slo a hledal jsem, myslim,
retezec "hdparm" nebo tak nejak.

S pozdravem,

Stepan Roh