WINDOWS jsou lepsi nez nejakej LINUX - bezpecnost

Gilhad gilhad na iname.com
Čtvrtek Březen 8 11:53:41 CET 2001

mao wrote:

> Zdravim,
>
>         chtel bych se zeptat: mezi windows a Linuxem z hlediska "normalniho"
> uzivatele je jeden zakladni rozdil. Kdyz si nainstaluje WINxx tak se mu asi
> tezko stane ze se mu nekdo naboura do pocitace a dela si tam co chce (kdyz
> vynechame spousteni neznamych programu atd.). Kdyz si nainstaluje standardni
> RH 7.0CZ. zvoli workstation a je pripojen k siti pevnou linkou a neni za zadnym
> firewallem tak je to otazka nekolika dnu nez se mu tam nekdo naboura.
> To je myslim docela problem. Normalni uzivatel si asi nebude nepretrzite
> [...]

Kdyz si zvoli WINxx a je pripojen k siti (nemusi to byt ani pevna linka)
tak je otazkou nekolika dnu, nez dostane I LOVE YOU, nebo jinou pakarnu,
kterou mu standartne nastaveny Outlook automaticky otevre a zaviruje mu
pocitac. Coz je v podstate ekvivalent uspesneho nabourani.
Pokud bude pripojen k pevne siti (ekvivalent workstation) a nebude si ty
windows chranit, tak je napadnutelny stejne dobre, ne-li lepe.
(Preventivne:
- namitka: pri instalaci WIN si nezvoli sitove pripojeni
- dotaz: proc tedy plati za pripojeni pevnou linkou?
- zaver: - win bez fyzickeho pripojeni k siti jsou proti sitovemu
napadeni bezpecnejsi, nez defaultne nainstalovany Linux k siti
pripojeny.
To je sice pravda, ale nic to nerika.
)

--