Vektorove fonty v X

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Čtvrtek Březen 8 13:48:15 CET 2001

mobratil na atlas.cz (=?iso-8859-2?Q?Martin_Obr=E1til?=) writes:

> uz delsi dobu mi vadi spatna citelnost bitmapovych fontu v X
> (KDE1.1.2). Kde si muzu nastavit pouzivani vektorovych fontu,
> popr. kde si je muzu sehnat?  Mozna by pomohla funkce vyhlazovani
> okraju pisem. Kde ji muzu zapnout?  Mam distribuci Red Hat 7.0

Domnivam se, ze bitmapove fonty nejsou apriori spatne. Jsou-li dobre
navrzene, pak jsou dobre citelne, i kdyz nemaji antialiasing. Problem
nastava pri jejich zvetsovani a zmensovani, ale to se neprovadi u
aplikaci jako je napr. xterm, emacs, atd. takze mozna jen pouzivate
nejake spatne navrzene fonty. Ale pokud jste opravdovy labuznik a bez
antialiasingu nemuzete zit, pak zkuste nasledujici (Je to e-mail ze
suse-linux-e, pro RH to take nejak pujde, ja jsem to nezkousel):

On Tue, 27 Feb 2001, Timothy R. Butler wrote:

> The SuSE 7.1 box advertises the fact that XFree86 4.02 has
> Anti-Aliasing, but I can't seem to figure out how to get it to work. I
> copied my collection of TrueType fonts over, set 'em up, but to my
> dismay the Renderer doesn't seem to engage and smooth the fonts. :-(
> What do I need to do (BTW, all of my TT fonts are in the
> /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Managed directory that I setup to make
> KFontInstaller happy)?
>
> Do I need KDE 2.1 before this will work?

No, you don't. All you need is an XFree86 4 server, that actually supports
the RENDER extensions - you can check it like this:

$ xdpyinfo | grep RENDER
    RENDER

Now install your True Type fonts below /usr/X11R6/lib/X11/fonts/truetype/
and run "SuSEconfig --module fonts". Now install package qt-experimental
using YaST (it will replace the original qt library package) and restart
KDE. Enjoy! Now all KDE2 apps should use AA fonts (check with xmag). If
you use an LC Display, you might want to consider to activate a different
RGB rendering algorithm by adding the following line to ~/.Xdefaults:

Xft.rgba: rgb

This looks much better on Laptop screens because it is actually using the
singel RGB subpixel for antialiasing (similar to Microsoft's ClearType)

BTW: If you do not have any TrueType fonts available, you can suck them
from the Microsoft web site by executing "/usr/X11R6/bin/fetchmsttfonts"

Bye,
	LenZ
 Lenz Grimmer                                           SuSE GmbH
 mailto:grimmer na suse.de                       Schanzaeckerstr. 10
 http://www.suse.de/~grimmer/            90443 Nuernberg, Germany
           Sherman, set the Way-Back Machine for 1492.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR