Vektorove fonty v X

Martin Obrátil mobratil na atlas.cz
Sobota Březen 10 22:46:37 CET 2001

> Domnivam se, ze bitmapove fonty nejsou apriori spatne. Jsou-li dobre
> navrzene, pak jsou dobre citelne, i kdyz nemaji antialiasing. Problem
> nastava pri jejich zvetsovani a zmensovani, ale to se neprovadi u
> aplikaci jako je napr. xterm, emacs, atd. takze mozna jen pouzivate
> nejake spatne navrzene fonty. Ale pokud jste opravdovy labuznik a bez
> antialiasingu nemuzete zit, pak zkuste nasledujici (Je to e-mail ze
> suse-linux-e, pro RH to take nejak pujde, ja jsem to nezkousel):

Ja nic proti bitmapovym fontum nemal, ale kdyz si pustim Netscape a nektere
stranky pouziji font, ktery jde jen stezi precist, tak je to spatne. Jedna
se ale jen o nektere velikosti. Treba u Helvetiky velikost 12 je absolutne
necitelna a 11 je v pohode.
Nevim, jestli tento problem vyresi antialiasing, mozna by to chtelo stahnout
fonty, ktere by byly snaze skalovatelne, ale nevim, kde hledat.

Zkousel jsem si nainstalovat TrueType fonty z windows ale prikaz mkfontdir
zadne nechce nainstalovat. Delam neco spatne?

XFree86 mam verzi 4.01a, takze si zkusim stahnout novejsi.

Dival jsem se na ten postup ze SuSE a nektere kroky jsem v RH provedl
podobnymi prikazy ale ty dalsi jsou pravdepodobne soucasti noveho XFree nebo
specialitka SuSE.

S pozdravem
Martin Obrátil