Jiné OS (Re: Beginner: hdparm)

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Březen 9 19:13:39 CET 2001

Pavel Janík ml. <Pavel na janik.cz> wrote:
> chci otestovat, jaký vliv má podpora DMA na můj disk/řadič. A chci to
> udělat za chodu, nechci rebootovat.

No nevím, ale zatím ve všech mých případech jsem to považoval za
naprostou zbytečnost a ani z příslušných konferencí jsem nezískal
dojem, že by to bylo nutné (teď neuvažuji Linux). Když ovšem uvážím
hdparm, o rebootovíní bych opravdu radši pomlčel. To nebyl moc
dobrý příklad.

> Pro mne osobně nikoli, ale třeba Oracle někdo používá :-)

Já taky. Možná by ale bylo rozumnější se zamyslet a volit více odpovídající
pojmy - třeba nahradit "možné" za "existuje". Klasický trik v přesvědčování
druhých (populárně nazváno "vymývání mozků"). A rozhodně není jediný. Stačí
chvilku číst a mnoho příspěvků si v ničem nezadá se sektářstvím. Úplně jsem
se také zděsil, když jsem si přečetl počáteční verzi návrhu pravidel pro
CZLUG. I to je jeden z důvodů, proč se některým systémům raději vyhnu,
abych se nemusel tak stydět. Nejdříve je nutné si zjistit skutečné informace
o jiném systému a až pak si mohu dovolit se o něm rozepisovat.

> Já na onen operační systém (bavíme se tady o FreeBSD) nenadávám. V době,
> kdy jsem byl na gymnáziu, tak jsem na něj přešel z Linuxu, protože Linux
> byl tehdy nepoužitelný. Ale v momentě, kdy jsem Linux uviděl podruhé, tak
> už FreeBSD nemělo šanci.

Třeba ne, ale při jakékoli zmínce o jiných systémech se okamžitě
dozvídám, že právě Linux je ten jediný správný OS a různé jeho
problémy jsou přehlíženy, zlehčovány nebo tvrdě potlačovány, aby
to vyznělo tak, že vlastně žádný problém nemá. Pro správný vývoj
je myslím mnohem lepší chybu přiznat a pokusit se o nápravu.

> Tady můžu říct jediné: Contribute nothing, expect nothing.

Toto ovšem nebylo o "contribute nothing", ale o "contribute something".
Když už, tak leda "you ...", "you ...". Další zmatení. A navíc ono
"something" je na velmi nízké úrovní. Opakuje se to stále, ale jak
postupuje čas, "something" je stále ubožejší a jednostrannější.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science