Ako vyprazdnit swap?

Peter Hanusiak hanusiak na sturak.sk
Sobota Březen 10 19:31:11 CET 2001

Casto sa mi na kompe stava, ze ked pridu nejake osemetne ulohy tak prestane
stacit pamat a zacne sa plnit swap. To je OK. Ale ked potom tento napor opadne
stale vydim cez free, ze nieco je v swape alokovane a pritom vo fyzickej pamati
je ovela viac volneho. Zda sa mi to divne, ze preco sa ten swap nevyprazdni.
Ked ho  chcem vypraznit tak to robim cez swapoff a potom swapon. Co sa mi vsak
zda dost nepekne. Neexistuje nejaky flush na swap? Alebo preco sa vlastne
takto sprava kernel? Da sa tomu nejak zamedzit?

		Hanus

P.S. Verzia mojho kernelu je 2.4.1
ale tuto vlastnost som pozoroval aj pri inych verziach(2.2.16 atd)