Ako vyprazdnit swap?

Milan Roubal roubm9am na barbora.ms.mff.cuni.cz
Sobota Březen 10 20:26:13 CET 2001

No abych se priznal tak nevim k cemu je vam to dobre...
Preci kdyby system ta data potreboval tak by si je z toho
swapu vytahl => system ta data nepotrebuje => jsou uz ulozene na disku a
nebudou se muset znova swapovat
az zase dojde pamet a hlavne je v pameti vice mista
na diskovou cache, coz je jeste dulezitejsi.
Takze snad nevidim ani jednu vyhodu pro to aby
se vse vratilo zpet do pameti.
Zdravi
    Milan Roubal
    roubm9am na barbora.ms.mff.cuni.cz

----- Original Message -----
From: "Peter Hanusiak" <hanusiak na sturak.sk>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Saturday, March 10, 2001 7:31 PM
Subject: Ako vyprazdnit swap?

Casto sa mi na kompe stava, ze ked pridu nejake osemetne ulohy tak prestane
stacit pamat a zacne sa plnit swap. To je OK. Ale ked potom tento napor
opadne
stale vydim cez free, ze nieco je v swape alokovane a pritom vo fyzickej
pamati
je ovela viac volneho. Zda sa mi to divne, ze preco sa ten swap nevyprazdni.
Ked ho  chcem vypraznit tak to robim cez swapoff a potom swapon. Co sa mi
vsak
zda dost nepekne. Neexistuje nejaky flush na swap? Alebo preco sa vlastne
takto sprava kernel? Da sa tomu nejak zamedzit?

Hanus

P.S. Verzia mojho kernelu je 2.4.1
ale tuto vlastnost som pozoroval aj pri inych verziach(2.2.16 atd)