Jak nezobrazovat cizi soubory/adresare (zacatecnik)

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Neděle Březen 11 19:44:24 CET 2001

----- Original Message -----
From: Jiri Sladek
To: linux na linux.cz
Sent: Sunday, March 11, 2001 4:38 PM
Subject: Jak nezobrazovat cizi soubory/adresare (zacatecnik)

Zdravim pritomne, prosim o odpoved na (snad) trivialni dotaz.

Potrebuji, aby se mi v adresari zobrazovaly JEN soubory a podadresare, do kterych ma prihlaseny uzivatel nejaka prava. Treba prostrednictvim skupiny, ktere je clenem.
Priklad:
  Prihlaseny uzivatel: Mzdova Ucetni
  Je clenem skupiny: Mzdy
  Potrebuji mu zobrazit pouze adresare a soubory:
      /home/mzdy2001
      /home/mzdy2001.bat
      /home/mzdy_stare
      /home/mzdy_stare.bat
  Potrebuji NEzobrazit adresare:
      /home/vedeni_podniku
      /home/vyroba
      /home/obchod
      atd. atd. atd....

Proc to chci - nechci uzivatele zatezovat a drazdit spoustou 'cizich' adresaru, do kterych stejne nema pristup.
Ten adresar /home chci poskytnout do site prostrednictvim Samby, stanice si ho namapuji treba jako disk F:

A kdybych si mohl prat jeste neco - mohlo by byt potlaceno zobrazeni datovych adresaru, i kdyz do nich ma uzivatel pravo zapisu:
      /home/mzdy2001
      /home/mzdy_stare
Uzivatel nepotrebuje brouzdat po souborech aplikace, staci mu spousteci BATak, ktery bude Read Only.

Dekuji za odpoved.

Jiri Sladek
sladek na czhops.cz