Jak nezobrazovat cizi soubory/adresare (zacatecnik)

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Neděle Březen 11 22:09:13 CET 2001

On Sun, 11 Mar 2001, Jiri Sladek wrote:

> Zdravim pritomne, prosim o odpoved na (snad) trivialni dotaz.

Cha cha, trivialni dotaz. Uz dlouho jsem nevidel slositejsi.

> [...]
>       /home/mzdy2001
>       /home/mzdy2001.bat
>       /home/mzdy_stare
>       /home/mzdy_stare.bat
>   Potrebuji NEzobrazit adresare:
>       /home/vedeni_podniku
>       /home/vyroba
>       /home/obchod
>       atd. atd. atd....
>
> Proc to chci - nechci uzivatele zatezovat a drazdit spoustou 'cizich' adresaru, do kterych stejne nema pristup.
> Ten adresar /home chci poskytnout do site prostrednictvim Samby, stanice si ho namapuji treba jako disk F:

Udelejete kazdemu uzivateli soubor, kde bude uvedeno

veto files = /vedeni_podniku/vyroba/

a ten soubor includujte do smb.conf pres

include = /usr/local/lib/%U.conf

Mozna to bude fungovat. Soubor se vytvori asi jedine nejakym scriptem,
delat ho rucne bude masochizmus.

> A kdybych si mohl prat jeste neco - mohlo by byt potlaceno zobrazeni datovych adresaru, i kdyz do nich ma uzivatel pravo zapisu:
>       /home/mzdy2001
>       /home/mzdy_stare
> Uzivatel nepotrebuje brouzdat po souborech aplikace, staci mu spousteci BATak, ktery bude Read Only.

No tak tohle bych zrovna netvrdil, ale jestli jste tu aplikaci co s temi
daty manipuluje psal sam a tak mate jistotu, ze se pred otevrenim souboru
nekouka, jestli soubor existuje, tak bych doporucil ke studiu volbu
hiden files = ..

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Uz je to tak.
  Nekteri lide se uzaviraji do sve veze z voloviny.