prenos systemu na HD

David Belohrad belohrad na isibrno.cz
Pondělí Březen 12 00:07:30 CET 2001

Zdravim,

mam dotaz: potrebuji vytvorit na 60MB disku linux tak aby mi fungovat z
ramdisku. Procetl jsem tunu literatury a jedine co jsem docilil byla
bootovaci disketa. Tu jsem provedl standardnim zpusobem,
tedy dd jadra na disketu s naslednou kopii rootu za jadro... to je
vsechno OK, ale ... zajima me, proc kdyz provedu to same s HARDISKEM,
tak to nefunguje.... tedy budu li konkretni:

1) mam vytvorenu disketu ktera funguje, nabootuji z ni a mam vytvoren
ramdisk ktery funguje, chci prenest ten samy system na disk 60MB ktery
ma bs=1k stejne jako disketa.....

2) mount flopiny s jadrem linuxu....

3) dd if=/f/bzImage of=/dev/hda bs=1k

4) vyplazne mi pocet bloku ktere obsadilo jadro

5) mount diskety r initrd.img

6) dd if=initrd.img of=/dev/hda bs=1k seek=.....

7) nastaveni parametru jadra

       rdev /dev/hda /dev/hda
       rdev -R /dev/hda 0
       rdev -r /dev/hda 16384+bs

8) reboot.....

..... misto toho aby aspon nabehlo jadro, tak zacne chrchlat floppy
mechanika a na obrazovce se zacne rolovat 8000 a nic s tim nejde udelat.
kdyz mu vrazim linux boot disketu, tak mi ji domrvi tak, ze pri pristim
bootu
z ni mi zahlasi ze nemuze najit root fs......

.... zkousel jsem jeste jednu variantu - a to zkopirovat primo tu
bootovaci disketu (bs=1k) na disk (bs=1k) prikazem dd if=/dev/fd0
of=/dev/hda bs=1k a rdevoval jsem stejnym zpusobem abych mu oznamil ze
jadro je
na /dev/hda jako v bodu 7 a obdrzel jsem uplne stejny vysledek.....

tak kde delam chybu????

mimochodem -- zkousel jsem i lilo. to funguje, ale ja bych to rad
rozchodil uplne stejne jako na diskete....
je to vubec mozne takto udelat?? nenapada me zadny duvod proc by to
nemelo jit... (krom tedy toho, ze tim ze to jadro prasknu primo na
/dev/hda prepisu bootsektor a partition table, ale predpokladam, ze
rombios si primo natahne mbr disku na ktery jsem to jadro napral a ze
jej zacne provadet a jadro ze si zbytek sebe spusti samo)....

pomoc.
dik
david