Re: O sehnání Linuxáků

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Pondělí Březen 12 14:27:07 CET 2001

|No ono jestli v tom neni skromnost. :))
|
|Ja mam takovou zkusenost, ze kdyz nekde selze M$ tak si rekne, kdyz si
|tvrdite, ze je tak dobrej ten vas linux tak se predvedte.
|Pritahne 486 s 8 megama RAM a vymysli neco ve smyslu SQL APACHE PHP :)) DNS
|a chci to ovladat v xkach. :)
|Vytasi se se SUSE linux. (nic proti nemu nemam.)  a prohlasi moji oblibenou
|vetu . " linux preci na 486 beha v pohode " .

Chci jenom podotknout, že když se sháněl linuxák, tak měl naprostou volnost
v tom, že si mohl nadiktovat, jaký chtěl hardware (byla pro něj připravená
mašina tehdy před x měsíci s Celeronem 366 MHz a 256 MB paměti), mohl si
zvolit distribuci, a sám si říci peníze (samozřejmě v rozumných mezích, ale
akceptovaly by se i dost vysoké částky). Potom už fakt nevím, kde jsme ho
omezili. Aha, nenabídli jsme mu ženskou do postele, to bude ono!

|Nebo si vymysli prapodivnost u ktere sotva presne chapu co chce. Naces si
|mysli jak samozrejme ze to clovek udela za  2 hodky a to si s Vami jeste
|pokecaji u kavy.

Kupodivu jsme byli reální i v tomto. Bylo nám jasné, že to chvíli trvá.
Myslím si, že nainstalovat server a pracovní stanice plus StarOffice a
browser mi připadá docela reálný požadavek. Prostě kompy pro sekretářky.

Ale když už si tak stěžujete, abyste našel nějaký chloupek, pokud se Vám
stává, co popisujete, to je z 99% vina Linuxáků. Všude se Linuxoví zastánci
chlubí s tím, jak je Linux skvělý, že si každý, kdo ho nezná musí myslet, že
kromě běžné práce s počítačem Vám to ještě uklidí, uvaří, opraví auto, atd..

|Mozna jeste dalsi vec, ja osobne cim vice toho znam cim vice do linuxu
vidim
|tim vice zjistuji ze zase tak dobre do tohe vseho nevidim.
|a stale obevuji dalsi a dalsi veci o kterych nevim z globalniho pohledu ani
|zbla.

Linux je v podstatě jádro plus stovky aplikací. Nikdo nemůže říci, že umí
všechny aplikace, co se dnes už standardně objevují na CD typu Debian, SuSE,
RedHat, apod. To myslím, že byl docela zbytečný odstavec.

|Nejsem zadny linux GURU na to jsou tu jini :) , ale pokazde kdyz mi nekdo
|zavola hele rozjizdime takovej a tokovej projekt a nevime jak tohle resit
'chteli bychom tam dat linux desim se co zase vymysleli.

Dnes už vím, že prostě linuxáci nejsou. Prostě po mém mailu se mi ozvalo pár
lidí, a dle toho bych řekl, že prostě jako kdyby nebyli. Nehodnotím tím
jejich znalosti, ale jejich koncentraci a dostupnost. Prakticky nejsou.

V Prostějově seženu několik firem, které mi kvalifikovaně udělají s Windows
co si řeknu.  Srovnám-li to s nabídkami, které jsem dostal ohledně Linuxu,
tak jsem úplně jinde. A před rokem, kdy jsme je potřebovali, byla možná
situace ještě horší.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác