Stoji SCSI za to

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Pondělí Březen 12 20:03:29 CET 2001

Kouba Tomas wrote:

> Zdravim a preji pekny den,
>
> v dohledne dobe zacnu stavet Linux server pro Internet (ne prvni) a rad bych
> pouzil RAID 0 (zrcadlo) pro disky na urovni HW radice. Ted se ovsem nemohu
> rozhodnout, zda pouzit SCSI (Adaptek neco takoveho ma) nebo ATA disky (zde
> by se asi snad take neco dalo sehnat).
>
> Moc se mi do SCSI nechce, protoze disky jsou hrozne drahe a nevim ani zda se
> da 60GB sehnat, coz pro ATA100 neni problem.
>
> Stoji SCSI vubec za tu cenu??? Drive to bylo jasne, ale dnes, kdy tok dat na
> ATA100 je tak rychly, ze mam pocit ze SCSI je moc velky komfort za velmi
> [...]

Zalezi od toho, jakou predpokladate zatez serveru.
Vysadou IDE radicu bylo (je) relativne vysoka zatez
CPU pri narocnych diskovych operacich. Mozna ze
u UDMA 100 to uz neplati, ale o tom nemam zadne info.
Navic nevim jestli vubec hardwarovy "IDE RAID" pod linuxem
funguje (jako raid).
Pokud mate moznost si vybrat mezi IDE a SCSI sahnul bych po SCSI.

Roman