Reiser FS - zkusenosti ?

Pondělí Březen 12 21:40:07 CET 2001

On Mon, 12 Mar 2001, Petr Kubicek wrote:

> Pripojim se k otazce a doplnim. Nemate nekdo zkusenosti pripadne
> nejaka srovnani zurnalovych reseni pro linux. Jde o jiz zmineny reiser
> FS, dale o xfs od SGI, jfs od IBM pripadne ext3 jestli mu nekdo jeste
> veri. Dalsi moznosti pro vetsi reseni je gfs od Sistina nebo
> Intermezzo s ext3.

Ext3 vyviji se vyviji u Red Hatu. Linus se vyjadril, ze chce, aby ext3 byl
nejprve v RH distribuci a teprve pak ho zaradi do oficialniho jadra. Nemam
predstavu, jaky bude dalsi vyvoj v case, ale vypada to dost slibne (tj.
rekneme horizont jednoho roku na pouzitelnost v praxi by mohl byt realny).

> Zkousel jsem hledat na Webu nejake zkusenosti, co se k cemu hodi
> pripadne jak je to s vykonem a stabilitou. Vzdy to bylo, ale zamerene
> jen na jedno reseni. Ma s tim nekdo nejake zkusenosti?

Jak zde jiz bylo zmineno, spolehlivosti, ktera by se priblizovala ext2
maji vsechny tyto systemy jeste daleko. 10 lidi Vam rekne, ze je to v
pohode a 11 clovek prijde o cely FS. Je otazka, co jsou chyby uzivatelu
(napr. pri obnove), co chyby distribuce/implementace (napr. pouziti
nevhodne kombinace jednotlivych komponent) a co (zatim) skryte chyby v
jadre (zejmena v extremnich situacich).

Takze je to vzdy otazka volby (preference vykonu, pouzitelnosti, potreb
apod) a samozrejme zalohovani :-)

--
                        Milan Kerslager