HA cluster ?

Michal Kaspar xkasm08 na vse.cz
Úterý Březen 13 09:25:51 CET 2001

On 12 Mar 2001 plusik na pohoda.cz wrote:

> Zdravim vespolek,
>
> chtel jsem se zeptat, zda existuje nejake (relativne) jednoduche a
> (relativne) levne reseni problemu dostupnosti serveru ? Vim ze existuji
> projekty jako beowulf, ale pokud se nepletu tak ty se zameruji predevsim
> na rozdelovani zateze. Me jde o to, aby kdyz 1 server shori, tak ho
> okamzite nahradil zalozni. Asi by to nebyl takovy problem, kdyby na
> servery byla pouze staticka data, ale nevim jak to vyresit se
> synchronizaci dat pri zapisech.
>
> Stacilo by mi nasmerovani, diky

Idealni stranka, kde zacit je asi http://www.linux-ha.org/. Je tam odkaz
na jednotlive casti HA reseni (linux virtualserver, FailSafe) i na
distribuce, ktere s tim maji co do cineni (SuSE (portovali s SGI IRIS
Failsafe), Mission Critical Linux). Taky se zkuste podivat na
http://ha.redhat.com/ kde je reseni od RH (piranha), ktery je tusim cely
poskladany z volne dostupnych komponent.
Beowulf a Mosix jsou opravdu spise vypocetni a ne HA clustery.

--
Michal Kaspar

VSE Praha