firewall - srovnani Lin x Win

Karel Kral co-as na quick.cz
Středa Březen 14 06:00:36 CET 2001

Dobry den,

Tuesday, March 13, 2001, 2:05:54 PM, jste napsal:

PZ> Mohu poprosit nekoho znaleho, aby porovnal moznosti firewallu na
PZ> Windows s Winroute a Linux s ipchains.
PZ> Jde obecne rict, ze nejaky system je bezpecnejsi?
PZ> Jsou nektere veci, ktere lze udelat pouze s Winroutem a naopak?
PZ> Jak je to s naroky na HW?

Nejsem zrovna asi ten znaly, ale provozuju obe moznosti (WR 4.1, Linux
- opatchovanej RH6.2). Naroky na HW maji obdobne - na DX2/66, 16MB RAM
to jakzatakz jede (u toho WR mam W95).

Rozdil v cene ;-) zase vyvazi doba konfigurace/uceni (u Winroute se da
INTERNETOVAT za 5 minut).

Lepsi: rekl bych Linux - muzu si udelat vsechno sam. Napr. mi u WR
chybi moznost vice ruznych "sorting rules" a vubec moznosti trideni
posty. Dale u WR NENI moznost zadnych semaforu (kdyz existuje soubor,
tak udelej to a to, atd..). Mozna bych vzpomel jeste 3-4 veci co mi
ve WR chybi...

Jo a taky se neda srovnavat ruznorodost napadu velke linuxove komunity
(ruzne programky pro statistiky, atd..) s jednou firmou (TINY software).

Slysel jsem ovsem (Invex2000), ze Winroute 5 ma byt i pod Linux.

Jo a jeste k bezpecnosti: Rekl bych ze nastavovani napr. INPUT/OUTPUT
pravidel je u WR obdobne jako u ipchains = to co nastavim pomoci
ipchains lze nastavit i u WR.

--
S pozdravem
Karel Kral, zacatecnik.               mailto:Kral na co-as.cz