FAQ: Autofs [WasRe: autofs (Re: BFU - fdO typ auto)]

Čtvrtek Březen 15 10:05:21 CET 2001

>         Může vědět proč? Přiznávám, že vidím spíš ty výhody:
> + nainstaluje se už nakonfigurované pro fd a cd
> + snadno se rozšíří o cokoliv dalšího, snad ani dokumentaci číst není třeba
> + ve spojení se sambou může server snadno zpřístupňovat i cd-romy
> - zůstává nutnost opustit svazek před vysunutím, ale to by mohlo jít (časem)
>   vyřešit přes spojení se supermountem
> Nemožnost zamknout disketu je asi stejný argument jako malá ochrana proti
> zmáčknutí resetu za chodu, proti jiným operačním systémům na pc to stejně
> není žádné zhoršení.
> Takže proč ne autofs?

Rekneme, ze daemon se stara o /mnt1, mam jadra rady 2.2. a RH 6.0 | 6.1
| 6.2

+ nemusim vedet co je mount/umount
+ odmountovani se da nastavit od 1s po poslednim pristupu (coz bohuzel v
99% pripadu u zapisu znamena po poslednim zapisu, nikoli po dokonceni
operace v commanderu nebo pres 'cp' apod.)
+ snadne doplnovani dalsich svazku / devices
+ sikovny zpusob sdileni v siti
- v /mnt1 nic nevidim (ani pres ls /mnt1, ani pres commandera), musim
rucne dat cd /mnt1/<device> (vysvetlujte BFU cd...;-))
- neakceptace vsech soucasnych moznosti /etc/fstab (NOEXEC, nastaveni
kodove stranky pro nazvy souboru apod.)
- nesvitici dioda na FDD neznamena, ze medium je odpojeno a FS na ni v
konzistentnim stavu
- vysvetlit BFU prikaz cd, nebo definovat aliasy na ekvivalenty

	Mohu rici, ze ackoli se povazuji za silne Power usera, jsem nekdy sam
byl na vazkach, zda-li uz mohu disketu vyndat nebo ne... - jak jsem
rekl, zamykani je efektivni reseni (maji ho CDROM, LS, ZIPy apod.),
bohuzel v pripade disket se stejne musite casto pres napr. 'df' podivat,
zda-li je jeste disketa pripojena (a jen OS se flaka a nezapisuje
delayed write, ktery pres autofs nijak neovlivnite) i kdyz nesviti.

	Osobne mi nejvice vadilo (a kvuli cemu jsem opustil autofs):
a) neviditelnost pristupnych zarizeni v /mnt1
b) nekopirovani vsech moznosti z /etc/fstab
c) ukoncovani zapisu na diskety => potencialni nekonzistentnost FS

prihlednu-li, ze v KDE (moje preference) si mohu velice jednoduse
pripojit/odpojit sva oblibena zarizeni, ztratilo autofs pro mne vyznam
uplne.

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno