FAQ: Autofs

Čtvrtek Březen 15 11:09:40 CET 2001

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek píše:

> 	Toto jsem presne nepochopil... mozna pouzivame jine daemony pro autofs,
> ale ten standardni kdyz cely jede, pak:
>
> ls -lsa /mnt nevypise vybec nic... (ackoli pred spustenim v /mnt
> adresare byly)
> cd /mnt/cdrom a mam pripojen /dev/cdrom (ci jiny) na /mnt/cdrom
> nyni ls -lsa vypise normalne /mnt/cdrom
>
> Kdepak vezmu .autofs? Jak mohu doplnit symb. link kdyz mi daemon
> preplacne (pravdepodobne ve spolupraci s jadrem, nezkoumal jsem) cely
> /mnt a ma ho ve sve rezii?
>
> Nehlede k tomu, ze jsem zkousel symb. linky trochu jinak take ale
> [...]
	Jde o to, že když standardní adresář (obvykle /misc) je prázdný,
můžete si ručně vytvořit vlastní adresář a do něj udělat linky na
neexistující mountpointy, které použije autofs:
ln -s /misc/cd /mnt/cd
ln -s /misc/fd /mnt/fd
Pak výpis existujícího adresáře /mnt/fd způsobí přístup k zatím
neexistujícímu /misc/fd atd. Tento trik je také nutné použít pro sambu,
které se nelíbí, že adresář /misc/cd neexistuje, ale linkem ukazujícím do
neexistujícího místa se už oblafnout nechá.