firewall - srovnani Lin x Win

Martin Kokes martin na gplus.cz
Pátek Březen 16 14:18:07 CET 2001

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz> pise v diskusnim
prispevku news:3AB1E64B.CE61A180 na fonet.cz...

> Ja ho jel nad 2.2.17 s Masquerade a zaklad jsem mel, testoval jsem
> drive Acko i s ICQ (ip_masq_icq) proxy a delalo to vse co melo...

Toz, doporucuji vyzkouset, direct connection chodi normalne (uz) - prave
diky netfilteru, na jadre 2.2 byste se s 2000b bez socks nechytal.

> Cituji: "WinRoute obsahuje omezenou podporu pro Microsoft NetMeeting pro
> 100%, ale uzivatele na to nikdy neprisli)

Domnivam se, ze jsme se ponekud odchylili od tematu, mozna jsem se spatne
vyjadril, ale chtel jsem rict a rikam to jeste jednou, IMHO co se tyce
implementace NAT, Winroute 4.1 se vyrovnava az novy netfilter v jadre 2.4.
Nemel jsem v umyslu rozebirat projekty typu h.323 proxy (pridavne moduly)...
ktere ostatne nemaji primo s netfilterem co do cineni. Priznavam se bez
muceni, ze nevim, v jake fazi jsou rozpracovane, ci dokoncene a do jake miry
jsou s jadrem 2.4 kompatibilni.

Veskery muj dojem je ryze z praktickych zkusenosti, kdy po pocatecni
instalaci Winroute spolu s NT4WKS vznikl pozadavek na rozsireni funkcnosti
internet gatewaye, ktery jsem samozrejme resil instalaci Linuxu. Bohuzel
masquerading v jadre 2.2 nebyl kompatibilni s ICQ 2000b a tak jsem jednoho
dne vyskal radosti a skakal do stropu, kdyz jsem nainstaloval nejake pre 2.4
jadro a ono to funguvalo.

MK

P.S.: Otazky kolem vyvoje Winroute a jeho historie byste spise mel smerovat
primo k tymu, ktery Winroute tvori.