openssh - jak to funguje?

Vladislav Švadlenka vsvadlenka na volny.cz
Pátek Březen 16 21:08:01 CET 2001

Jiz nekolik dni zapasim s tim, ze se snazim pochopit openssh.
Mam nekolik serveru,  ruzne verze ssh, ruzne verze distribuci (RH6.1, RH7,
Debian ...), ruzne verze openssh.
Z nekterych serveru na jine se pripojim, z nekterych na jine nikoli, nekde
jde ssh ale ne scp, hlasky jsou ruzne, zatim jsem nenasel zadnou logiku (I
kdyz chapu, ze tam urcite bude).
Pokusil jsem se srovnat verze, aby  se to chovalo konzistentne, ale vydesilo
mne, kdyz jsem zjistil, ze pro instalaci posledni verze openssh musi byt
instalovan napr. perl  + jakasi zlib (kde jsou rajske doby, kdy platilo, ze
linux je silny v tom, ze jednotlive casti jsou specializovane na to sve a
nejsou zavisle na jinych castech systemu).
Jestli chci pristupovat coby administrator dalkove co nejbezpecnejsim
spusobem k treba firewallu, proc tam proboha musim mit perl? - newindovsi se
nam trochu tucnak?

Precetl jsem, co se dalo, ale neco jako HOW-TO jsem nenasel.

Diky za nasmerovani.

Vlada Svadlenka