openssh - jak to funguje?

Pátek Březen 16 22:30:11 CET 2001

On Fri, 16 Mar 2001, Vladislav Švadlenka wrote:

> Pokusil jsem se srovnat verze, aby se to chovalo konzistentne, ale
> vydesilo mne, kdyz jsem zjistil, ze pro instalaci posledni verze
> openssh musi byt instalovan napr. perl + jakasi zlib (kde jsou rajske
> doby, kdy platilo, ze linux je silny v tom, ze jednotlive casti jsou
> specializovane na to sve a nejsou zavisle na jinych castech systemu).
> Jestli chci pristupovat coby administrator dalkove co nejbezpecnejsim
> spusobem k treba firewallu, proc tam proboha musim mit perl? -
> newindovsi se nam trochu tucnak?

libz je tam kvuli kompresi. Puvodne byl zrejme ten algoritmus implemetovan
uvnitr programu (coz vedlo k duplikaci stejneho kodu v ruznych binarkach).
Tim, ze zlib je nyni samostatne a je to dynamicka knihovna, muze ji
jakakoliv aplikace jednoduse a transparentne vyuzivat (IMHO je to
systemovejsi).

Co se tyka perlu - po otazce rpm -q --whatrequires perl jsem zjistil, ze
perl potrebuje balicek openssl-perl, ktery je samostatne proto, abyste ho
*nemusel* instalovat, pokud nechcete. V tomto balicku jsou Perlove moduly
pro konverze certifikatu do formatu pouzivanem OpenSSL.

Vse zjisteno na aktualnim systemu RH 7.0.

--
                        Milan Kerslager