openssh - jak to funguje?

Sobota Březen 17 19:30:25 CET 2001

On Fri, 16 Mar 2001, Vladislav Švadlenka wrote:

> Z nekterych serveru na jine se pripojim, z nekterych na jine nikoli, nekde
> jde ssh ale ne scp, hlasky jsou ruzne, zatim jsem nenasel zadnou logiku (I
> kdyz chapu, ze tam urcite bude).

Co se tyce toho, ze funguje ssh, ale ne scp: scp spousti pres ssh na
cilove masine scp (se specialnimi opsnami). Pokud neni binarka scp ve
standardnim PATHu a nemuze ji najit, pak se to chova takhle.

Co se tyce ostatnich veci: Zrovna se mi nepovedl jeden prikaz. Vypsalo to
nejakou chybu. Muzete mi poradit, co je spatne? (Chapete, co tim chci
naznacit?)

> Pokusil jsem se srovnat verze, aby  se to chovalo konzistentne, ale vydesilo
> mne, kdyz jsem zjistil, ze pro instalaci posledni verze openssh musi byt
> instalovan napr. perl  + jakasi zlib (kde jsou rajske doby, kdy platilo, ze
> linux je silny v tom, ze jednotlive casti jsou specializovane na to sve a
> nejsou zavisle na jinych castech systemu).

Zlib neni "jakasi zlib", ale knihovna implementujici kompresni algoritmus,
jehoz podpora je specifikovana v SSH protokolu. Drivejsi verze (rozumej
SSH bez Open) zdanlive zlib nepotrebovaly, protoze byl pribalen primo ke
zdrojakum. Podobne nebylo potreba OpenSSL. Proste jenom doslo k tomu, ze
se misto vlastniho kodu vyuziva cizi kod v knihovnach.

Perl je vyzadovan pouze a vyhradne programem "make-ssh-known-hosts". Kdyz
se mermomoci chcete obejit bez Perlu, tak si to opravte. Od toho mate
zdrojaky.