openssh - jak to funguje?

Čtvrtek Březen 29 12:52:20 CEST 2001

->> Pokusil jsem se srovnat verze, aby se to chovalo konzistentne, ale
->> vydesilo mne, kdyz jsem zjistil, ze pro instalaci posledni verze
->> openssh musi byt instalovan napr. perl + jakasi zlib (kde jsou rajske
->> doby, kdy platilo, ze linux je silny v tom, ze jednotlive casti jsou
->> specializovane na to sve a nejsou zavisle na jinych castech systemu).

zase niekto prekruca filozofiu unixu... zlib je vyzadovana presne preto aby
sa do ssh nemuseli priprogramovavat <>oviny.

-> libz je tam kvuli kompresi. Puvodne byl zrejme ten algoritmus implemetovan
-> uvnitr programu (coz vedlo k duplikaci stejneho kodu v ruznych binarkach).
-> Tim, ze zlib je nyni samostatne a je to dynamicka knihovna, muze ji
-> jakakoliv aplikace jednoduse a transparentne vyuzivat (IMHO je to
-> systemovejsi).

ci bol implementovany vnutri neviem, ked som ja zacinal so ssh (4 roky?)
bola zlib distribuovana spolu s nim (myslim ze stale je) ale uz vtedy som
zlib pouzival a prekompiloval som ho s externou (nech je na disku aj v
pamati len raz)

 Despite the cost of living, have you noticed how popular it remains?