Nelze zapnout DMA - VIA KT133 (douhé - beginner)

Aleš Tošovský ales.tosovsky na worldonline.cz
Neděle Březen 18 22:06:30 CET 2001

Dobrý den,

Po mnoha různých pokusech se mi stále nedaří donutit
svůj disk Seagate ST320414A (20GB) připojený na motherboard
A-BIT KT7 s chipsetem VIA KT133 ke správné funkci v režimu DMA.
Pokusy spočívaly v různých konfiguracích překladu a zkoušení
různých parametrů hdparmu.

Jediným výsledkem společné snahy mé osoby i všech, kteří se
mi snažili pomoci v konferenci i mimo ni je stále hláška :

hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hda: dma_intr: error=0x84 { DriveStatusError BadCRC }

To se mnohokrát opakuje, dokud nezakážu DMA : hdparm -d0 /dev/hda

O hardwarový problém se snad nejedná. Seatool nehlásí žádné
chyby. Při překladu jádra nejsou žádné chybové hlášky. Ve
/var/log/dmesg není vidět nic zvláštního.

Popis konfigurace jádra uvádím níže. Dovoluji si také připojit
hlášení Seatoolu, /var/log/dmesg a /proc/ide/via.
Poskytnu i jakékoliv jiné informace.

Věděl by prosím někdo, co s tím?
Je tu někdo, kdo řešil stejný problém?
(Ozvalo se mi několik lidí, kteří byli ve stejné situaci
a vyřešili to prostě tak, že si pořídili jádro 2.4.x.
Mně se to stále nedaří.)

--
zdravím
Aleš Tošovský
ales.tosovsky na worldonline.cz

Jádro 2.4.2 na RedHatu 7.0CZ je přeloženo s těmito volbami :
-------------------šmik--------------------
# IDE, ATA and ATAPI Block devices
#
CONFIG_BLK_DEV_IDE=y