Reiser FS - zkusenosti ?

Pondělí Březen 19 14:51:40 CET 2001

On Mon, 19 Mar 2001, Karel Zak wrote:

>  To vim a proto se ptam :-) Prekvapuje mne, ze neco co neni 100% je
> nekym jinym predkladano jako feature distribuce.

Jak jsem jiz napsal - je to otazka pristupu. Znam nekolik lidi, kteri jiz
vic jak rok ReiserFS pouzivaji a jsou stastni. Znam ale i takove, kteri s
nim meli problemy.

SuSE evidentne ma ReiserFS v distribuci proto, ze ho chce uzivatelum dat a
proto, aby mela v ruce marketingovou vyhodu (kterou dobre protezuje).
Nebezpeci plynouci z pouzivani ReiserFS je pak preneseno na uzivatele
(kdyz to pouzivas, asi znas i rizika).

U RH nechteli dojit do stavu, ze nekdo zavola na zaplaceny support a bude
chtit reseni (zejmena v pripade, ze problem je dobre zdokumentovany, musel
by suport zakaznikovi vyhovet - coz v te dobe bylo pro odpor Hanse Reisera
temer nemozne).

>  Nakolik externi to bylo nevim. Suse nepouzivam.

ReiserFS je az v jadru 2.4.1.

>  Ano, ale jisty manager jiste firmy pred plnym salem rikal "my uz to mame"
> u nas si muzete koupit instalaci na server s 'n'Gb RAM. Tak do toho stouram
> a snazim si to nejak korektne vysvetlit bez toho, ze bych chtel nekomu
> krivdit:-)

U RH bylo treba k dispozici "enterprise" jadro. Tim byla dana moznost ho
pouzit nebo ne. Tyhle "maximalisticke" problemy maji totiz ponekud
slozitejsi pozadi (pokud je chcete resit komplexne). Nicmene marketing se
vetsinou zivi na jednotlivostech.... (aby tomu lide snadno rozumeli).
Takze se tim nemusime zabyvat :-)

--
                        Milan Kerslager