Bootovaci disketa linuxu

Pondělí Březen 19 21:09:16 CET 2001

On Sun, 4 Mar 2001, Miroslav Kolombo wrote:

> Vzhledem k tomu, ze mkbootdisk chodi jen na nekterych distribucich
> a v SuSe neni, ta bych to rad resil nejakymi obecnejsimi nastroji.
> Treba rdev, jenze se mi nedari to nastavit tak aby to slo.

Pomoci rdev se va /boot/vmlinuz nastavi defaultni root FS tak, jak ho mate
ve svem stroji a pak staci jadro prekopirovat na disketu:

rdev /boot/vmlinuz /dev/hda1
cp /boot/vmlinuz /dev/fd0

> Diskete by mela mit MSDOS file system, po zavedeni se prepina na
> RAMdisk a pak uz se rozbali instalace atd.

Pokud pouzijete treba SysLinux, pak jadro i initrd soubor mohou byt na
diskete s DOS formatem.

V RH je to balicek syslinux a disketa se da vyrobit i v DOSu (v balicku je
nejaky *.COM, kterym se prepise boot sektor).

--
                        Milan Kerslager