Notebook IBM - problemy se zobrazenim v textove konzoli

Pondělí Březen 19 23:41:28 CET 2001

On Mon, 19 Mar 2001, Ondrej Silhan wrote:

> Mam problem, instaloval jsem SuSE 7.1 na Notebook IBM ThinkPad. Vse je v
> pohode akorat obraz se mi, pri praci v textove konzoli, zobrazuje jen na 3/4
> velikosti displaye. X-ka bezi v pohode. Mam tuseni ze to je tim, ze konzole
> bezi v rozliseni 640x480. (Pokud dam v setupu IBM test displaye tak pri
> testu 640x480 to jsou 3/4 a pri 800x600 pak spravne cely textovy display).
> Nevite nekdo co s tim?

LCD displeje maji narozdil od CRT rozliseni urceno napevno. Tzn. obrazovka
o rozmerech 640x480 musi proste zabirat jen cast displeje, co ma rozliseni
800x600...aspon pokud ho zdvojenim nekterych pixelu nezvetsite, coz vesmes
vypada odporne. Resenim pro "textovy mod" by mohlo byt uziti framebufferove
konzole s fontem 10x24.