FLAME: pitomy filtry v konfere (4admin)!!!

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Březen 20 08:51:59 CET 2001

	Kdyz uz se tady rozpoutala takova flame war, asi bych mel odpovedet.

Juraj Hilovsky wrote:
: Dovolim si vyjadrit moj skromny nazor. Precital som si vsetky maily na tutu
: temu a mam dojem, ze nie vsetci pochopili, co chcel Pan Tomasek povedat.

	Pan Tomasek zvolil ne uplne stastnou (abych pouzil eufemismus)
formu vyjadreni. Na takto formulovane maily nehodlam odpovidat, protoze
evidentne nejde o snahu o diskusi.

: Aj mne ( a verim, ze uz kazdemu v tejto konfere ) sa parkrat
: stalo, ze som zabudol odmazat tie tri riadky na konci mailu, mail bol
: jednoducho odmietnuty touto konferou a ja som bol podobne nastvany ako nas
: pan kolega Tomasek. Takze dajme tomu, ze napisem odpoved na mail, ktora bude
: obsahovat aj s citovanymi riadkami povodneho mailu 100 riadkov. Pozrieme sa
: na tie 3 riadky a zistime, ze su to len 3 percenta z celeho mailu. Preco
: tomu maileru v konfere vadia prave tie 3 riadky, ked ostatne mu nevadia?

	Divate se na to uplne spatne. Predne musim rict, ze si nepamatuji,
ze by moje odpoved do konference byla nekdy odmitnuta proto, ze bych citoval
ten posledni radek. Jiste tomu napomaha psani mailu stylem, kdy citovana
odpoved je uvnitr textu oddelena vhodnym prefixem, na rozdil od
Microsoftiho zpusobu, kdy se citovana odpoved pripojuje az nakonec (kdy
uz to citovani nema ani vyznam).

	Dale: Jiste je mensi zlo, kdyz clovek ocituje 6-radkovy mail
a prida k nemu (nebo prinejhorsim predradi) 100 radku vlastniho textu,
nez kdyz clovek ocituje 100-radkovy mail a prida k nemu 6 radku vlastniho
textu. Oboji je ale zlo a prohresek proti Nettiquete.

: Vacsine ludi nevadi, ak im pride do mailovej schranky o par
: desiatok bajtov viac. Jediny problem je fakt vtedy, ak uzivatel plati
: prividerovi za prenesene mnozstvo dat. Tu je tazko poradit. Ak to clovek
: naozaj potrebuje, peniaze na to si najde.

	Divil byste se, ale najdou se lide, kterym tech par bajtu vadi.
Ale myslim si, ze je i dost takovych, kterym vadi, kdyz nekdo cituje
kompletni mail puvodniho tazatele. Proste z principu. Je to bezohlednost.
Proto predpokladam, ze bychom meli v konferenci podporovat spis ty, kterym
tech par bajtu vadi. Podle stejneho principu jsme v konferenci dlouho
nepripousteli pouziti diakritiky, dokud nebyl tento problem uspokojive
vyresen i pro uzivatele znakovych terminalu zavedenim sub-listu linux-ascii.

: Na zaver jeden navrh: Ak tie riadky v odpovediach tak velmi vadia, co keby
: ich ten mailer neposielal vobec?

	Tohle jste nepochopil. Tech par radku v odpovedi mi nevadi.
Ale je to nejsnazsi cesta, jak detekovat, pokud nekdo ocitoval cely puvodni
mail. A to, ze do takovehoto filtru spadne i par mailu navic, ktere treba
necituji kompletni predchozi mail, mi nevadi. Ty radky navic jsou v odpovedi
redundandni informace a odpovidajici by je mel smazat.

	Vazeni ctenari teto konference, list ma v soucasne dobe 1252 clenu
(vcetne sub-listu -ascii a -digest), nepocitaje v to prispevatele z news.
Svym provozem i poctem ctenaru jde o jednu z nejvetsich ceskych konferenci.
Proto je potreba snazit se ji udrzet v takovem stavu, aby se nezhroutila
vlastni vahou a byla pro sve ctenare prinosem. Toho lze dosahnout (s rozumnou
casovou investici ze strany dobrovolnych spravcu konference) jen zavedenim
urcitych automatickych restriktivnich opatreni. Za tuto cenu mame konferenci,
kde temer nejsou spamy, a ktera neobsahuje az tak mnoho off-topic prispevku.
Rozhodnete se sami, jestli vam takova konference vyhovuje. Pokud ne,
nikdo vas zde nedrzi nasilim.

-Yenya, spravce konference linux

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/